За оцінками високопоставлених співробітників Державної податкової адміністрації України, до 70% ринку спирту і до 50% ринку алкоголю зараз працюють в тіні.
Як зазначив один з високопоставлених співробітників ДПАУ, система захисту за допомогою акцизних марок вже давно є фікцією. За його словами, вона абсолютно неефективна і ніякого реального захисту для легально проведеної продукції не дає.
Єдиної бази даних номерів акцизних марок немає, тому марки з однією і тією ж справжньою голограмою можуть з’являтися на пляшках де завгодно і в будь-якій кількості, а боротьба з підробкою марок може вестися лише оперативним шляхом, пояснив він.
«Голограма — це захист тільки від геть невмілих кустарів-самогонників і самостійний бізнес, на якому заробляють конкретні люди. Підпільні лінії для розливання горілки та підроблені марки організовують ті самі громадяни, які контролюють і легальні підприємства», — зазначив співрозмовник.
За його словами, щоб насправді підвищити доходи від акцизних зборів, необхідні єдина система контролю відповідності маркування в режимі реального часу, посилення контролю за виробництвом та імпортом спирту.
«Без цих заходів підвищення акцизів тільки опустить у тінь легальний сектор. До того ж нове керівництво ДПАУ зберегло колишні методи роботи в департаменті з питань акцизів, що безпосередньо «кришує» створення сумнівних схем»,— переконаний представник ДПАУ.
За матеріалами: «Дзеркало тижня»