Зараз “Укравтодор” хоче залучити черговий кредит на $ 0,5-1 млрд. Незважаючи на гостру потребу в коштах на покриття боргів, голова “Укравтодору” Вадим Гуржос сподівається, що новий кредит все-таки буде використано за цільовим призначенням — для будівництва доріг.
За словами Гуржоса, переговори ведуться з низкою банків, серед яких американський “Citibank” і швейцарський “UBS”. Однак компанія не поспішає погоджуватися на їх пропозиції — не влаштовує вартість позики. "Банки пропонують кредит мінімум під 13%, тоді як ми вважаємо прийнятною ставку 11-11,5%, — говорить Гуржос. — Проте, наші фахівці ведуть переговори з банками". Залучити такий величезний кредит “Укравтодор” може тільки під державну гарантію.
За 9 місяців 2009 року “Укравтодор” залучив рекордну суму позик — 7,8 млрд. грн. Скільки кілометрів доріг побудовано і відремонтовано цього року, компанія не повідомляє.
"Таку статистику надати не можу. Та й наводити їх у цьому році некоректно", — так відповів виданню голова Укравтодору на природне запитання — скільки ж кілометрів доріг побудувала компанія в 2009 році. Раніше голова Укравтодору заявляв, що компанія планує відремонтувати і побудувати 740 км доріг. Однак тепер він про ці плани не пам’ятає.
У 2009 році “Укравтодор” залучив рекордну суму позикових коштів за всю історію існування. Компанія нарощує свою кредитну заборгованість, бо змушена виплачувати раніше взяті позики.
“Укравтодор” прозвітував, що за дев’ять місяців 2009 року отримав кредити від “Ощадбанку” та “Укрексімбанку” на 3,8 млрд. грн., тоді як минулого року позик на внутрішньому ринку не залучав взагалі. Всі ці гроші до копійки, а також понад 2 млрд. грн. спецфонду було направлено компанією на погашення раніше залучених позик. На цю мету пішов і найбільший кредит “Укравтодору” в цьому році — від швейцарського банку “Credit Suisse” на $ 465 млн. (за поточним курсом це приблизно 3,7 млрд. грн.). Ці кошти використано на початку року на покриття частини заборгованості перед іншим іноземним банком — Morgan Stanley.
Вадим Гуржос повідомив, що не втрачає надії на залучення позики на $ 0,5-1 млрд. ще цього року. Але для цього уряд повинен видати постанову, якою розширить граничний розмір держгарантій для компанії, що малоймовірно. У червні цього року Кабмін уже зробив поступку “Укравтодору”, збільшивши компанії "ліміт" з 5 до 8 млрд. грн. Тому, якщо про позику вдасться домовитися, уряд, швидше за все, виділить під нею держгарантію вже в 2010-му.
За матеріалами: Дело