Україна не братиме участі у тендері на поставку заправників для армії США через запізнення із поданням заявки.
Разом із компанією «Антонов» участь у тендері намагалася взяти і “U.S. Aerospace”.
Згідно з інформацією “U.S. Aerospace”, посланець компанії з пропозицією прибув на базу військово-повітряних сил США «більше ніж за півгодини до закінчення терміну прийняття заявок о 14.00 годині». Але, за словами “U.S. Aerospace”, «співробітники ВПС спочатку не пускали його на базу, а потім вказали неправильний шлях». В результаті заявку було подано із формальним запізненням на 5 хвилин, тобто о 14.05. Таким чином, “U.S. Aerospace” та «Антонов» участь у тендері більше не беруть.
У прес-службі концерну «Антонов» у Києві не підтвердили, але й не спростували повідомлення західних джерел.
Американський партнер українського концерну звинуватив армію США у використанні формального приводу для відмови у розгляді пропозиції. Причина – «політичні складнощі з нашим східноєвропейським постачальником», тобто концерном «Антонов».
Згідно з планом, основні компоненти літаків-заправників марки «Антонов» мали збиратися в Україні, а остаточний монтаж мав відбуватися на території Сполучених Штатів. Українці та їхні американські партнери робили ставку на значну нижчу ціну своїх літаків, ніж у конкурентів – американської корпорації Boeing, а також європейського аерокосмічного концерну EADS та його авіаційного підрозділу Airbus.
Тепер головна боротьба знову розгорнеться саме між цим двома гігантами світової авіації. Вони вже кілька років не можуть поділити між собою тендер на поставку 179 літаків-заправників для армії США. Ціна питання – десятки мільярдів доларів. Тендер по черзі вигравали то Boeing, то Airbus, його результати скасовували, й тепер він проводиться втретє.
Тим часом, на головній сторінці інтернет-сайту компанії U.S. Aerospace висить велика фотографія найбільшого в світі літака – українського Ан-225 «Мрія». Під знімком написано, що уряд США орендує його для транспортування військових вантажів. Очевидно, це дало привід сподіватися на розширення співпраці. Але мрія українців про вихід на найпривабливіший у світі ринок – американський – реальністю не стала.
За матеріалами: Німецька хвиля />