За показником купівельної спроможності населення Україна зайняла 40-е місце серед 41 країни Європи, обігнавши тільки Молдову.
Такі результати дослідження GfK Purchasing Power Europe 2008/2009, які провела компанія GfK.
Згідно з результатами дослідження, протягом 2008 року кожний європеєць витрачав на споживчі товари в середньому 12,5 тисяч євро, пересічний українець — 1,688 тисяч євро. Українці можуть витратити лише 9% тієї суми, яку на споживчі товари витрачають німці.
У Молдові, яка зайняла останнє місце, реальний дохід на душу населення складає менше 800 євро.
Перше місце зі споживання, згідно з дослідженням, займає Ліхтенштейн з купівельною спроможністю на рівні 45 тисяч євро на рік, за ним — Люксембург (28,192 тисяч євро), Швейцарія (26,842 тис. євро). Німеччина піднялась з 11 місця у рейтингу до 10-го. До першої десятки потрапили також Ісландія, Великобританія, Норвегія.
На думку експертів, вплив економічної кризи позначиться в 2009 році.
У більшості країн Східної Європи був зафіксований низький рівень зростання купівельної спроможності.
В Україні експерти відзначають значну диференціацію в рівнях витрат. Найбільші витрати зафіксовані у великих містах, загалом рівні купівельної спроможності в різних регіонах України суттєво відрізняються, особливо в сільській та міській місцевостях. Найбільш заможні — кияни, вони мають 3,11 тис. євро номінального доходу на людину.
Рівень купівельної спроможності близький до київського також мають менші міста, які є найбільш промислово та економічно розвинутими регіонами країни. Два таких міста навіть перевищили купівельну спроможність мешканців Києва: це місто Угледар, який є центром вугледобувної промисловості, а також портове місто Южний, важливе місце торгівлі на узбережжі Чорного моря.
В 2007 році Україна зайняла в рейтингу 39-е місце.