Україна значно спростила перетин свого кордону з європейськими країнами.
Про це сказав Лес Чізмен, керівник групи експертів Європейської Комісії України, що досліджували ситуацію за I півріччя 2010 року в рамках співробітництва ЄС з Україною в галузі інтеграції транспортної системи України до Транс-Європейської транспортної мережі, повідомила прес-служба Мінтрансу.
«Україна робить надзвичайно велику і результативну роботу з полегшення митного переходу та вантажоперевезень у порівнянні з сусідніми країнами», — наголосив експерт. Зокрема, величезні черги на кордоні з Польщею чи Румунією, за словами Л. Чізмена, утворюються не з вини України. «Це проблема з іншої сторони — ці країни дуже педантичні і суттєво уповільнюють рух через кордон України», — зауважив експерт.
У свою чергу, міністр транспорту і зв’язку Костянтин Єфименко наголосив: «При взаємодіїї з ЄС для нас важливо, щоб через Україну та в Україну йшли вантажі. А власників вантажу сьогодні цікавлять не стільки митні тарифи, скільки час, за який вони можуть його перевезти з пункту А в пункт Б».
Як повідомив Л. Чізмен, за останні півроку експерти ЄК зосереджувалися на питаннях пунктів перетину кордону, оскільки вони вважалися особливо важливими у світлі необхідності розбудови інфраструктури у зв’язку з проведенням чемпіонату Євро-2012. /> В межах проекту іноземні експерти ознайомилися з роботою пунктів перетину державного кордону України: автомобільний пункт перетину у Чопі, логістичний центр; автомобільний та залізничний пункти перетину Дякове; автомобільні пункти перетину Краковець та Шегині; автомобільний пункти пропуску Рава-Руська; автомобільний та залізничний пункти пропуску у Ягодині; пункт перетину Зосин (Устилуг).
Як це не парадоксально, стверджують іноземні експерти, хоча й увага зосереджувалась на інтеграції до ЄС і перейнятті відповідних технологій перетину кордону, перевезення через кордон між Україною та ЄС в основному затримуються через повільне оформлення з боку ЄС.
За словами експертів, серед причин великих черг вантажівок, наприклад, з Польщі на в’їзд в Україну – на українському пункті пропуску на магістралі M-07, – прикордонна торгівля. Багато польських автомобілів регулярно перетинають кордон для купівлі пального, алкоголю та сигарет, які в Україні значно дешевші. Польські прикордонники проводять фізичні перевірки всіх автомобілів, щоб перешкодити потраплянню контрабанди в країну, що значно уповільнює весь процес обробки. Останній ще й ускладнюється необхідністю додаткового, більш детального огляду тих «покупців», які вже обвинувачувалися в провезенні контрабандної продукції через український пункт пропуску на магістралі M-07. На в’їзді в Україну черги менші, але знову ж таки утворюються на польському боці головним чином через те, що люди оформлюють відшкодування ПДВ на товари, які вони «експортують».
Міністр переконаний, що ці питання — «це обличчя країни, її гідність, і в цьому консенсус є чітким і безапеляційним». «Євро-2012 в Україні буде однозначно. І всі ті програми, що стоять у підготовці Міністерства до чемпіонату, є пріоритетом нашої роботи сьогодні», — наголосив він.