ГолосUA
13:55 22/03/2010

Українські аграрії втратили 5 мільярдів гривень за півтора роки на маркетинговому ланцюгу

Українські аграрії втратили 5 мільярдів гривень за півтора роки завдяки подорожчанню послуг, що входять у маркетинговий ланцюг при продажу зерна.

По це повідомив журналістам президент Української зернової асоціації Володимир Клименко на прес-конференції у Києві, передав кореспондент ГолосUA.

“З жовтня 2007 року по червень 2009 року вартість маркетингового ланцюжка від поля до судна збільшилася на 210 гривень. Ці гроші, фактично, були витягнуті з кишені виробника зерна. За нашими підрахунками, за півтора року аграрії втратили на цьому приблизно 5 мільярдів гривень”, — сказав він.

За словами фахівця, у маркетинговому ланцюжку знаходяться переважно державні підприємства. У цю суму входить вартість послуг “Укрзалізниці”, яка згвинтила їх у два рази, послуги митниці, різного роду карантинно-ветеринарних хлібних інспекцій.

“Півтора роки тому послуги митниці по оформленню судна з грузом коштували 2 гривні за 1 тону, сьогодні вони коштують 7 гривень 50 копійок. Для того, щоб оформити десь 15 сторінок папірців, за судно у 50 тисяч тон треба сплатити митниці 50 тисяч доларів. Скільки коштує праця клерків по оформленню паперів, невже 50 тисяч? Ці кошти сплачує у підсумку виробник зерна”, — підкреслив він.

Фахівець також наголосив, що висока вартість маркетингового ланцюжка наносить шкоду конкурентноздатності українського зерна на світових ринках. “Ми нещодавно були у Франції. З’ясувалося, що у порту Руан перевалити зерно із всіма папірцями коштує 5 доларів, тоді як у нас подібна операція вартує 40 доларів. А ми ж конкуруємо з Євросоюзом, з Францією зокрема. Як ми можемо це робити за таких умов?”, — висловився він.

“Всі наші розмови про те, що тут потрібно навести порядок, при минулому уряді ні до чого не привели і нічого не було зроблено. Цю вакханалію треба припинити”, — сказав Володимир Клименко.

І. Носальська

 

Читайте также по теме