Дедалі більше українських офісів долучаються до Програми зменшення паперових відходів, здаючи використаний папір в спеціальні контейнери. Втім, для набуття статусу "зеленої компанії" цього замало, кажуть екологи.
Програму «Клуб А4» втілює в життя спільнота «Соціально відповідальний бізнес». Ідея в тому, щоб усі зацікавлені організації могли регулярно віддавати на переробку паперові і картонні відходи зі своїх офісів. Для цього їм надають спеціальні контейнери та проводять інструктаж, а згодом своєчасно і безкоштовно вивозять усі непотрібні папери.
Координатор ініціативи Юлія Бегма розповіла, що це лише початок: «Будуємо мережу офісів, в яких екологічна свідомість дійшла до тієї міри, коли вони готові припинити викидання паперу та інших ресурсів. Починаємо з того, що збираємо папір». Зараз вона шукає партнерів для ініціативи, щоб зайнятися проблемою електронного сміття та іншими відходами.
Вже понад 50 офісів погодилися взяти участь у програмі. Контейнери встановили в офісах агенцій ООН, низці посольств, екологічних організаціях та освітніх закладах у Києві. За словами Юлії Бегми, звертатись з пропозицією встановити контейнери можуть з будь-яких столичних офісів, також створюватимуть представництва у Львові та у Донецьку.
Пізніше з цих офісних відходів виготовляють пакувальні матеріали: «Ви бачили печиво, цукерки в таких великих картонних коробках, вони саме з цього паперу виготовляються, і він має бути чистий. Тобто, на полігоні зібрати і відмити просто неможливо»,- зауважує Бегма.
Голова Рівненської громадської організації «Екоклуб» Андрій Мартинюк називає ініціативу зі збирання паперу і інших матеріалів, які можуть бути піддані переробці, чудовою. Втім, на його думку цього замало, щоб вважати компанію «зеленою»: «Часто так компанії вдаються для маскування іншої, основної неекологічної діяльності. Наприклад, якщо компанія випускає пластмасу, то застосовує небезпечні технології з викидами шкідливих речовин. І часом замість того, щоб поліпшити основну діяльність компанії, намагаються вдавати з себе «зелені офіси»».
Як каже голова екоорганізації, доречно називати «зеленими» офіси таких компаній, які весь час покращують природоохоронні показники: «Якщо, наприклад, фірма, що випускає пляшки, налагоджує збір і утилізацію, я б назвав її «зеленою»». За словами Мартинюка, торгівельна компанія була б «зеленою», якби робила меньшу надбавку на ті товари, які вироблені екологічно дружнім шляхом. В Україні дозволені багато «брудних технологій», які заборонені в ЄС: «Для прикладу: в Євросоюзі не можна купити енергоефективну лампочку, не зваплативши за її утилізацію»,- ділиться Мартинюк.
Водночас він радить вимикати на ніч всі прилади в офісах, щоб вони не залишались в режимі stand-by. А також меньше використовувати тепла для опалення, та облаштувати в офісі можливість приймати душ для велосипедистів, як і стоянку для велосипедів.
За матеріалами: Німецька хвиля