Літак Іл-76МД Повітряних Сил Збройних Сил України, залучений до спільної українсько-данської операції “Північний сокіл – 2010” з перевезення пального на острові Гренландія, здійснив успішну посадку на авіабазі “Ольборг” Королівських ВПС Данії.
Про це повідомили у прес-службі Міноборони.
Українських військових льотчиків і технічний персонал зустріла група данських офіцерів на чолі з офіцером відділу міжнародного військового співробітництва тактичного командування Королівських ВПС Данії майором Ове Уруп Мадсеном. Після цього розпочалися підготовчі заходи до проведення операції.
Сьогодні, 7 березня, з українськими пілотами проводяться заняття та інструктажі для доведення до них особливостей виконання польотів у високих широтах. Інженерно-технічний склад виконує підготовчі роботи з обслуговування літака Іл-76, проводять завантаження спеціальної техніки для станції “Норд”.
Усі учасники операції отримали спеціальне спорядження, яке використовуватиметься на острові Гренландія при низьких температурах та високій швидкості вітру.
Після проведення низки підготовчих заходів на авіабазі Ольборг відбудеться переліт на авіабазу ВПС США “Туле” на острові Гренландія, який триватиме протягом 6,5 годин.
Саме тут, на авіабазі ВПС США “Туле”, і розпочнеться практичний етап виконання операції “Північний сокіл – 2010” – перевезення літаком Іл-76МД Повітряних Сил ЗС України до 500 тисяч літрів пального для данської арктичної станції “Норд”. Зі своїми технічним характеристикам літак Іл-76 впорається з виконанням такого завдання за 3 тижні.
Як повідомив керівник групи українських авіаторів – заступник начальника авіації Командування Повітряних Сил ЗС України полковник Олександр Кулібаба, усі члени екіпажів готові до виконання поставленого завдання.
"Наші екіпажі планують налітати протягом цієї операції біля ста годин та витратити біля тисячі тонн авіаційного гасу. Увесь авіаційний гас нам надає данська сторона. Тож найголовнішим завданням операції для нас є підвищення професійного рівня льотних екіпажів, інженерно-технічного складу, вдосконалення навичок військових авіаторів з виконання польотів по міжнародних повітряних трасах", – зазначив полковник Олександр Кулібаба.
За його словами, температура на авіабазі “Туле” доходить до мінус 30 градусів, а на станції “Норд” – мінус 40-45 градусів.
"Робота в Гренландії – це копітка щоденна праця. Ми працюватимемо у дві зміни, починаючи з четвертої години ранку, адже цьому сприятиме і полярний день", – зазначив полковник Олександр Кулібаба.
Як додав заступник начальника авіації Командування Повітряних Сил ЗС України, другим завданням, яке мають виконати українські авіатори за кордоном, є проходження 24 квітня самооцінки НАТО другого рівня. Проведення самооцінки планується на авіабазі “Ольборг” силами представників НАТО, які спеціально для цього прибули до Данії з турецького міста Ізмір.
Після самооцінки літак та екіпажі будуть готові до проведення миротворчих операцій під проводом ООН та НАТО.
"Це буде не тільки теоретична, але й практична перевірка, – наголосив полковник Олександр Кулібаба. – При цьому данська сторона надає нам повну матеріальну і моральну підтримку при виконанні завдань".
Представники Королівських ВПС Данії також надаватимуть українцям допомогу з питань організації безпеки польотів під час проведення операції “Північний сокіл – 2010”.