За підсумками чотирьох місяців 2009 р. падіння виробництва автомобілів в Україні склало 90%.
Про це повідомив Державний комітет статистики.
Зокрема, виробництво легкових автомобілів знизилося з 147,39 тис. до 22,8 тис. (-84,5%), автобусів — з 3,69 тис. до 336 (-90,9%), вантажних автомобілів — з 5,07 тис. до 446 (-91,2%).
На початку року більшість автомобільних заводів зупинили роботу, і зараз продають складські запаси. Виробники вважають, що їх показники були б ще гірші, якби ринок не захистили від імпорту.
Нагадаємо, у зв’язку з кризою для захисту вітчизняних виробників уряд підвищив ввізне мито на імпортні автомобілі, яке було понижене в травні 2008 року з моменту вступу України до СОТ з 10% до 23%.
"Але в умовах кризи цих заходів виявилось недостатньо, — сказав голова правління ЗАЗу Микола Євдокименко.- Для їх реалізації необхідні інвестиції в основне виробництво, що за відсутності споживчого попиту і нестабільній фінансово-кредитній системі проблематично".
Як повідомив РБК-консалтінг, компанії очікують відновлення продаж не раніше осені. "За оптимістичними прогнозами, ринок стабілізується в 2010 році і, можливо, навіть покаже зростання. Зараз ми знаходимося на рівні продажів 2004-2003 років", — відзначив PR-менеджер "Єврокару" Руслан База.
Відзначимо, що в першому кварталі 2009 року продажі нових легкових автомобілів в Україні скоротилися в 3,3 рази — до 45 тис. од. На думку учасників ринку за підсумками року падіння може стати більш істотним. Зокрема президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук напередодні припустив, що продажі нових легкових автомобілів можуть скоротитися в 4 і більше разів в порівнянні з 2008 р. — до 120-140 тис. од.