Кораблі під українським прапором є об’єктом низки обмежень та підвищеної уваги з боку контролюючих служб портів світу через внесення України до «чорного списку» країн-учасниць Паризького Меморандуму щодо контролю суден.
Про це кореспонденту ГолосUA повідомили у Російській незалежній профспілці моряків.
Паризький меморандум, членами якого є 81 країна світу, встановлює низку вимог до суден, передусім, з позицій безпеки судноплавства, протидії контрабанді, портового контролю тощо. Дотримання правил характеризує «якість прапору», під яким ходять судна. Адже у світовій практиці дуже розповсюдженим явищем є торгівля низкою країн своїм прапором, під яким може ходити судно з будь-якої іншої країни світу. Найбільш «неякісні» прапори й потрапляють до «чорного списку». За класифікацією Паризького меморандуму, є також «сірий» та «білий» списки.
За підсумками 2009 року перше місце у «чорному списку» посідає Корейська Народно-Демократична Республіка, для якої торгівля прапором є одним з суттєвих джерел прибутків. Також у цьому списку – Лівія, Того, Албанія, Сьєрра-Леоне, Гондурас – усього 21 країна. З колишніх радянських республік до списку потрапили Молдова, Грузія та Україна. І якщо перші дві, відзначають експерти, практично безконтрольно торгують своїми прапорами, то місце України, передусім, зумовлене катастрофічним станом її торгівельного флоту. При цьому кораблі під українським прапором у різноманітних портах у 2007-2009 роках перевірялися 541 разів й у 56-ти випадках їх затримували за різноманітні порушення.
Серед інших республік колишнього СРСР до «сірого списку» потрапили Азербайджан та Литва, а до «білого» — Росія, Латвія та Естонія. Найкращими для судноплавства визнані прапори Бермудських островів (Англія), Китаю та Данії.
Д. Кляхін />