На вибір товарів широкого вжитку та отримання побутових послуг українськими споживачами найбільше впливають телепрограми споживчого спрямування та дослідження незалежних експертних організацій.
Про це повідомив журналістам Денис Полтавець, експерт з розвитку громадянського суспільства спільного проекту ЄС та Програми розвитку ООН “Спільнота споживачів та громадські об’єднання”.
Оптимальними джерелами інформації для українських споживачів, за словами Дениса Полтавця, є такі: “По-перше, це інформація про товар, вказана на упаковці. Суттєво збільшилася роль телевізійних програм у розповсюдженні інформації про товари, Йдеться саме не про рекламну інформацію, а про споживчу, об’єктивну, у яких порівнюються всі властивості товарів між собою. Цей показник зріс майже на 15%, і його актуальність, очевидно, буде зростати. Суттєво зросло також значення інформації, отриманої від незалежних споживчих організацій, зараз цей показник стоїть на третьому місці у структурі актуальності споживчої інформації. Протягом останніх років зменшується значення інформації, отриманої від знайомих і друзів, що вже користувалися подібним товаром”.
Експерт також повідомив, що майже незмінною залишилася структура принципів, за якими споживачі України визначають якість товарів повсякденного вжитку. На першому місці стоїть термін придатності, на другому — ціна, на третьому склад товару.
І. Носальська