ГолосUA
09:43 23/11/2009

Українці почали менше купувати пальне

З врахуванням оптової реалізації пального ринок «просів» на 10-15%.

За останні десять років роздрібні продажі автомобільного палива демонстрували упевнене зростання на 5-10% щорік. Для цього були міцні основи: підвищення спільного добробуту українців і, як наслідок збільшення кількості автомобілів на вулицях. Крім того, в спільному обсягу продажів нафтопродуктів стабільно зростала доля корпоративних клієнтів.

Проте, криза боляче вдарила по продажах. Причин тому декілька. По-перше, знизилася платоспроможність споживачів. По-друге, на падінні попиту позначилося і значне зростання вартості світлих нафтопродуктів, яке спостерігалося з початку року.

Згідно даних консалтингової групи «А-95», за цей період дев’яносто п’ятий бензин подорожчав на 52%, а дизельне паливо — на 15%.

Зростання цін на пальне зумовила девальвація гривні, а також підвищення світових цін на енергоресурси.

Річ у тому, що в питанні забезпечення нафтопродуктами Україна на 70% залежна від імпорту (як нафти, так і готової продукції).

Якщо основний потенціал девальвації був реалізований ще в кінці 2008 року, то в поточному році ціни на АЗС підкорялись світовим тенденціям: з січня по листопад нафта в світі подорожчала більш ніж в два рази (майже до $80 за барель). Оптові ціни на високооктановий бензин на європейських ринках підвищилися ще значніше — у 2,2 рази. Дизельне пальне за цей період додало 64%.

За матеріалами: Дело

 

Читайте также по теме