ГолосUA
09:54 01/02/2010

Українці стали менше пити пиво

Українці тепер п’ють менше пива: торік на одного мешканця країни припадало 58 літрів пінного напою, тоді як у 2008 — 65 літрів.

Такі дані оприлюднила компанія «Укрпиво».

До 2007-го український пивний ринок зростав найшвидше в Європі — споживання щороку збільшувалося на 15–20%. Однак через поступове насичення ринку темпи продажу знижувалися: у 2007-му — до 12%, у 2008-му — 5–6%. У 2009 році свої корективи внесла криза: за даними «Укрпива», обсяги виробництва становили 300,5 млн. доларів — на 6,2% менше, ніж 2008-го. Ємність внутрішнього ринку пива торік скоротилася ще суттєвіше: на 7,4%, до 265,3 млн. доларів.

Утім, криза була не єдиною причиною, що призвела до скорочення загального споживання пива в 2009-му. Другою складовою падіння попиту стало зростання цін, спровоковане підвищенням акцизу. З 1 липня 2009 року ставка акцизного збору на пиво зросла на 93,5% — з 31 копійки до 0,6 грн/л. У підсумку, з початку 2009-го роздрібні ціни на пінний напій, за різними оцінками, збільшилися на 20–25%.

За словами гендиректора компанії «Укрпиво» Галини Коренькової, цього року пивоварні підприємства сподіваються зберегти обсяги виробництва на рівні 2009-го. Але це стане можливим тільки за умови, якщо українська влада не вирішить знову підвищити акцизи. У Верховній Раді вже зареєстровано кілька законопроектів, що пропонують підвищити ставки акцизного збору на пиво. Зокрема, одним із законопроектів депутати пропонують підвищити акциз удвічі — до 1,2 грн/л. За найскромнішими оцінками, це призведе до зростання роздрібних цін на 60–80 копійок за пляшку ємністю 0,5 літрів.

Прагнення влади підвищити акцизи не є дивним: пиво, міцний алкоголь і сигарети — перші у списку товарів, на які підвищить акциз будь-який уряд, маючи на меті наповнити порожній бюджет. Тим більше, що тут легко прикритися турботою про здоров’я нації. Інтереси виробників відходять на другий план. Наприклад, за даними асоціації «Укртютюн», у травні–вересні обсяг виробництва сигарет в Україні знизився на 21,5% — результат двох істотних підвищень акцизів у вересні 2008-го і у травні 2009 року. Натомість надходження до держбюджету від акцизного збору на тютюнові вироби у 2009-му збільшилися в 2,5 разу, більш ніж до 9 млрд грн. Цілком імовірно, що наступними кандидатами на підвищення акцизів цього року будуть алкогольні напої.

За матеріалами: Контракти

 

Читайте также по теме