ГолосUA
13:27 03/10/2009

«Укртранснафта» звинувачує «Лукойл» у намаганні блокувати роботу «Укртатнафти»

Оператор нафтотранспортної системи України компанія "Укртранснафта" вважає, що метою зупинки Одеського нафтопереробного заводу є блокування його власником компанією "Лукойл" (Росія) поставок нафти компанії "Укртатнафта" (Кременчуцький нафтопереробний завод, Полтавська область).

Про це повідомила прес-служба "Укртранснафти".

"Упевнений, що справжня мета дій російських компаній, прикриваючись "проблемами" Одеського НПЗ, будь-якою ціною заблокувати морські поставки каспійської нафти на Кременчуцький НПЗ, у такий спосіб продовжуючи дворічну нафтову блокаду підприємства", — наводяться в повідомленні слова голови правління "Укртранснафти" Олександра Лазорка.

"Укртранснафта" покладає всю відповідальність за зупинку переробки нафти на Одеському НПЗ виключно на російські компанії "Транснафта" й "Лукойл".

Зі слів керівника "Укртранснафти", саме позиція російської нафтопровідної монополії "Транснафта" і материнської компанії Одеського НПЗ "Лукойл" не дозволили Одеському НПЗ вчасно одержати позиційні графіки й дозвіл на використання наскрізного тарифу територією Росії на жовтень й 4-й квартал у цілому.

"Ми попередньо, як передбачено договірними умовами, попередили Одеський НПЗ про зміну технологічного режиму транспортування Придніпровською нафтопровідною системою з 1-го жовтня поточного року. Ми запропонували 4 альтернативних варіанти. На жаль, жоден із цих варіантів не був сприйнятий "Лукойл-Одеським НПЗ". Я переконаний — причина не в економіці, тому що в рішенні "Лукойлу" немає економічного обґрунтування", — вважає Лазорко.

"Укртранснафта" зазначає, що застосування по території Росії наскрізного тарифу дозволило б зменшити транспортні витрати на 3,5 долари/тонна порівняно з розрахунками "Лукойл-Одеський НПЗ".

Крім того, зазначає компанія, транспортування нафти територією України за новим маршрутом дасть змогу НПЗ додатково заощадити 1,2 гривні/тонна (тобто замість 37,90 гривень/тонна — 36,70 гривень/тонна).

"Таким чином, додаткові витрати "Лукойл-Одеський НПЗ" на транспортування нафтової сировини не перевищать $2,5 за тонну. Це становить менше ніж 0,5% від середньозваженої вартості нафти в 2009 році ($500/т), однак необхідно врахувати, що вартість транспортування в 2008 році територією України становила $9/т, а при сьогоднішньому курсі національної валюти вартість транспортування новим маршрутом становить $4,6/т", — зазначає компанія.

"Укртранснафта", з огляду на ці аргументи, вважає не збитковим пропонований нею маршрут, а навпаки, економічно більш привабливим на 2 долари для Одеського НПЗ.

За матеріалами: "Українські Новини" />  

Читайте также по теме