Укрзалізниця запропонувала автоперевізникам доставляти великотоннажні автомобілі на спеціальних платформах, що дозволить захистити автодороги, які не витримують великого навантаження, від руйнувань.
Про це повідомила прес-служба Міністерства транспорту та зв’язку України.
У прес-служба зазначили, що важкі погодні умови та затяжна зима цього року завдали значних ушкоджень стану асфальтного покриття на автошляхах України. На багатьох ділянках трас державного і місцевого значення «Укравтодор» навіть ввів обмеження руху великотоннажних автомобілів. Залізничники запропонували автотранспорт поставити на рейки — точніше, на спеціальні платформи.
Контрейлерні перевезення (перевезення великовантажних автопоїздів залізницею на спеціальних платформах) набули популярності у країнах Європи. Досвід їх організації має і Укрзалізниця. Наразі залізничники готові до здійснення контрейлерних перевезень за маршрутами Ужгород—Львів—Київ—Харків—Луганськ, Одеса—Київ (і далі — у напрямку Росії та Білорусі), Херсон—Миколаїв—Київ та іншими.
На залізничних терміналах дев’яти великих міст — Києва, Харкова, Луганська, Ужгорода, Львова, Ковеля, Одеси, Херсона та Миколаєва — є рампи, які пристосовані для завантаження вантажних автомобілів. У разі необхідності, як зазначив начальник Управління комбінованих перевезень та оперативної діяльності Головного комерційного управління Укрзалізниці Анатолій Прибатень, такі інженерні конструкції у найкоротші терміни — за дві-три доби можна облаштувати практично на будь-якій залізничній станції.
Для перевезень автопоїздів залізничники готові задіяти 87 спеціалізованих платформ. Оскільки у складі контрейлерного поїзда зазвичай по 30-35 таких платформ, то вже нині є можливість організувати на найбільш завантажених напрямках щодобове перевезення автопоїздів двома-трьома маршрутами. За умови збільшення обсягів таких перевезень Укрзалізниця має змогу за короткий термін модернізувати ще 100 платформ.
Контрейлерні перевезення мають низку переваг: зменшуються обсяги викидів в атмосферу забруднювальних речовин від автотранспорту, поліпшується рівень безпеки на автошляхах тощо. У західноєвропейських країнах такі перевезення користуються попитом не лише у періоди міжсезоння, а й у літню спеку, взимку, наприклад, на крутих гірських перевалах, а також у нічний час.