Уряд розробив Порядок нарахування штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Законопроект, що містить відповідні зміни до законів України “Про міліцію” та “Про дорожній рух”, Кабінет Міністрів схвалив на своєму засіданні 27 грудня, повідомили у прес-службі уряду.
Відповідно до Порядку кількість штрафних балів визначається з урахуванням характеру правопорушення, відповідальність за яке передбачено Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Зокрема, 5 штрафних балів нараховується за перевищення водіями встановлених обмежень швидкості руху більш як на 20 кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками.
7 штрафних балів водій отримуватиме за порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, ненадання переваги в русі маршрутним транспортним засобам, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині. Така ж кількість балів нараховується за керування транспортним засобом без номерного знака або без талона про проходження державного технічного огляду.
10 балів нараховується за перевищення водіями встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на 50 кілометрів на годину, ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, міліції, що рухаються з увімкненими спеціальними світловими або звуковими сигнальними пристроями, а так само за порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху. Стільки ж балів встановлюється за порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.
За порушення правил дорожнього руху, що спричинили створення аварійної обстановки, та за невиконання водіями вимог працівника міліції про зупинку нараховуватиметься 15 балів. При залишенні водіями місця дорожньо-транспортної пригоди, до якої вони причетні, нараховується 20 балів.
Найбільшу кількість балів нараховуватимуть за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння – 25 балів, за повторне керування автомобілем у такому стані водії отримуватимуть — 30 штрафних балів.
Відомості про нараховані водієві транспортного засобу штрафні бали будуть вноситися до автоматизованої інформаційної системи реєстрації, обліку та контролю транспортних засобів, їх власників та правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та ідентифікуються на талоні до посвідчення водія, на якому нанесений відповідний носій ідентифікаційних даних (магнітна смужка, мікросхема тощо), який одночасно може застосовуватися як платіжна картка для сплати штрафів.
Якщо водій у п’ятнадцятиденний термін з моменту набрання законної сили постановою про накладення адміністративного стягнення сплатив штраф, сума нарахованих балів за це правопорушення зменшується на два бали. Якщо ж протягом року з дня вчинення правопорушення водієві нараховано 30 і більше штрафних балів, він зобов’язаний протягом тридцяти днів скласти теоретичний іспит з перевірки знань правил дорожнього руху. Водій, який тричі не склав іспит, може бути допущений до чергового іспиту лише після прослуховування теоретичного курсу з правил дорожнього руху.
На думку розробників, реалізація даного законопроекту матиме позитивні наслідки щодо профілактики правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також посилить відповідальність водіїв транспортних засобів за систематичні порушення Правил дорожнього руху.