До авіакатастрофи літака Ту-154 президента Польщі, яка сталася 10 квітня минулого року поблизу Смоленська, призвели непрофесійні дії екіпажу літака, тиск на льотчиків з боку високопосадових осіб Польщі, несприятливі погодні умови, погане знання екіпажем російської мови, через що було ускладнене спілкування пілотів із наземними диспетчерами.
Про це на прес-конференції у Москві заявила голова Міждержавного авіаційного комітету (МАК) Тетяна Анодіна, передав власний кореспондент ГолосUA.
«У ході польоту екіпаж неодноразово отримував інформацію про невідповідність метеоумов на аеродромі призначення. Незважаючи на це, екіпаж літака Ту-154 рішення про відхід на запасний аеродром не прийняв. Це можна вважати початком екстреної ситуації на борту», — зазначила вона. «Єдиним правильним рішенням у цій ситуації було б відходження на запасний аеродром з наближення 55 кілометрів. Але екіпаж запросив повторний захід на посадку власними засобами, що не суперечить міжнародному авіаційному праву», — вважають у МАК.
При цьому, кажуть у МАК, екіпаж перебував у підвищеному психоемоційному стані через тиск на них з боку віп-персон, що перебували на борту, а командир тривалий час не мав досвіду здійснення посадок в умовах обмеженої видимості та складних метеоумовах. «В організації виконання особливо важливого польоту мали місце суттєві недоліки в частині формування і підготовки екіпажу, контролю готовності до польоту і вибору запасних аеродромів. Виліт був зроблений без наявності у екіпажа фактичної і прогнозованої погоди в аеропорту призначення і актуалізованої аеронавігаційної інформації», — сказала Т. Анодіна.