2009 рік, який пройшов під гаслом економії та оптимізації для багатьох компаній, показав рівномірний притік вакансій на ринок праці "білих комірців". /> У порівнянні з періодами минулого року, на ринок праці в 2009-му надійшло в 2,5 рази менше вакансій від компаній-працедавців.
Безумовним лідером серед всіх професійних галузей за обсягом пропозицій стала сфера "Продажу", з кожною п`ятою вакансією на ринку. Декілька років підряд до 2009 року першість за обсягом пропозицій займала галузь "ІТ/ІНТЕРНЕТ/ТЕЛЕКОМ". Але потреби компаній інакше розставили акценти на ринку праці.
Проте, при зменшенні кількості вакансій в 2,5 рази в 2009 році в порівнянні з 2008-м, обсяг резюме, які надходили, збільшився в середньому на 62%.
"Різниця" між попитом і пропозицією почала рости в кінці літа 2008 року, коли кількість вакансій на ринку праці "білих комірців" дорівнювала кількості пропозицій від самих кандидатів. Впродовж всього 2009 року співвідношення попиту і пропозиції (конкурс на вакансії) було стабільно вище, ніж в попередні декілька років. І тенденція поки зберігається.
Також у 2009 році кількість компаній, які повідомляють хоч би про "вилку" пропонованої заробітної плати у відкритих джерелах, зменшилася. Так, восени 2008 року близько 30% вакансій містили інформацію про зарплату, восени 2009 року — вже менше 20%. Для прикладу, в Росії цей показник — 65%, у Великобританії — 90%. Серед причин такої закритості українські компанії відзначають конкурентну політику, бажання привернути відгуки різного рівня кандидатів і "сірі" виплати співробітникам.
У 2009 році навіть ті нечисленні вакансії, в яких вказували рівень заробітної плати, відображали її переважно в гривні (70% в порівнянні з 25% в 2008 році).
За матеріалами: УНІАН