ГолосUA
12:23 27/12/2009

В Україні вже рік не перевіряють якість нафтопродуктів

В Україні вже рік не перевіряють якість нафтопродуктів, і у цьому відкрито зізнаються в Держспоживстандарті.

За словами представника Департаменту споживчої політики та реклами Держспоживстандарту Павла Пастушенка, “в цьому році ми не маємо змоги перевіряти якісні показники нафтопріодуктів тому, що держава, на жаль, не виділила кошти на проведення лабораторних досліджень”. />  
Перевірки заправок відбуваються регулярно, кажуть у Держспоживстандарті, але радше за візуальними показниками: відсутність необхідних документів, достовірної інформації про АЗС, порушення правил роздрібної торгівлі.

У 2009 році в Україні перевірили близько півтори тисячі АЗС і майже у 800 випадків знайшли порушення. “Дійсно, забезпечити якість продуктів у роздрібній мережі можна лише використовуючи механізм відбору та випробування зразків у відповідних лабораторіях, які мають на це право. Тому що, бачите, навіть, якщо ми не відбираємо зразки, так і то, більш ніж на 57% перевірених АЗС, є порушення”, — зауважив він.

Якщо в бензині виявлять перевищення вмісту сірки, ароматичних вуглеводнів, бензолу або занижене октанове число, кажуть у Держспоживстандарті, його мають зняти з продажу, оскільки такий бензин шкодить як автівкам, так і навколишньому середовищу.

Перевірити якість пального можна і з власної ініціативи. Але щоб результати дослідження мали юридичну силу, треба звернутися в Держспоживстандарт, заплатити за лабораторний аналіз і, що дуже важливо, перевіряти продукт лише в присутності його виробника. Це стосується і громадських організацій. Втім, деякі з них діють радикально — перевіряють бензин самотужки, а потім ідуть блокувати заправки.

Заступник голови правління громадської організації Олександр Щербань зауважив, що “є певні норми, вимоги, зокрема, додавання бензолу. Припустимо, за законодавством не більше 5% складових, а по деяких заправках з цією торговою маркою — більше 17%. Використання неякісного бензину шкодить автомобілям, руйнує двигуни, еластичні деталі, більш того, це збільшена кількість вихлопних газів, що є першою проблемою для міста Києва”.

За матеріалами: канал 24

 

Читайте также по теме