ГолосUA
12:29 03/11/2009

В Україні знову подорожчали сигарети

За даними Державної податкової адміністрації, з 1 листопада виробники сигарет підняли максимальні роздрібні ціни на свою продукцію на 40-60%

Таким чином тютюнові компанії вирішили перекласти збільшене податкове навантаження на споживачів.

При цьому оператори ринку діють на випередження, адже закон про підвищення акцизів на тютюнову продукцію до цього часу не набрав чинності.

Наприклад, компанія «Джей Ті Інтернешнл Україна» підняла вартість дешевих сигарет LD (Red, Blue) на 65% — до 7,75 грн. за пачку. «Імперіал Тобакко Продакшн Україна» підвищила ціну на «народну» «Ватру» на 43% — до 5 грн. за пачку. Тютюнова компанія «О.А.О. — Прилуки» підвищила вартість «жіночих» Vogue на 50% — до 10 грн.

22 жовтня Верховна Рада ухвалила в цілому закон, який передбачає підвищення і адвалорної, і специфічної ставок акцизу на тютюнові вироби. Адвалорна ставка, яка якраз і розраховується, виходячи з максимальної роздрібної ціни, була підвищена з 20% (виручка від об’ємів) до 36%. Реальний акцизний платіж по адвалорній ставці складає 30%, оскільки він зменшується на суму податку на додану вартість, який платиться з оптової ціни (36% мінус 20%).

«Отже подорожчання сигарет, якщо виробляти індексацію ціни на підвищення акцизу, повинне було скласти 30-40%, не більш», — вважає заввідділом контролю над тютюном Українського інституту стратегічних досліджень Мінздоров’я Костянтин Красовський.

Та й самі виробники прогнозували підвищення роздрібних цін на сигарети в середньому на 40%. Виробники тютюнових виробів визнають, що не обмежилися індексацією цін на підвищення акцизу, а заклали в подорожчання продукції і прибуток, але відмовляються озвучувати його розмір.

За матеріалами: «Дело»

 

Читайте также по теме