Напередодні новорічних свят американські вчені за допомогою спеціального дослідження спробували розвінчати популярні міфи про процедуру вибору та вручення подарунків. Група психологів зі Стенфордського університету під керівництвом Френсіс Флінн проаналізувала реакцію більше сотні людей на момент отримання подарунку і з’ясувала правила вибору ідеальних сюрпризів. Для того, щоб людина по-справжньому оцінила подарунок, потрібно враховувати його підсвідомі реакції.
Як з’ясувалося, позитивна оцінка подарунку і задоволення від його отримання не залежать від ціни. Якщо людина байдужа до якогось предмету, його висока ціна не зможе змінити реакцію обдарованого. Наприклад, якщо дівчині не подобаються прикраси, вона однаково нейтрально поставиться до подарованого срібного ланцюжка та обручки з діамантом.
Також не знайшла підтвердження розповсюджена думка про те, що краще дарувати маленький, натомість першокласний подарунок. Вчені з’ясували, що позитивна емоційна реакція на подарунок була прямо пропорційна його розмірам. Чим габаритніший дарунок, тим більше задоволення демонструвала людина від його отримання. Радості від дорогого, проте маленького iPod було набагато менше, ніж від СD-плеєра, який коштує менше. Велика м’яка іграшка викликала більше радощів, ніж флакон парфумів.
Дослідників здивувало, що реакції на подарунок, які демонстрували дорослі, були абсолютно дитячими. Справжнє щастя на обличчях було помітно у тих, кому приносили у дарунок великі коробки в яскравій обгортці. Ціна захованого у коробці подарунка при цьому не мала значення. Як пояснили вчені, підсвідомість людини не враховує вартість подарунку, а сприймає дар як прояв почуттів дарувальника. Як підказує підсвідомість, чим більший дарунок, тим сильніші почуття.
Отож, вчені сформували правила, дотримуючись яких, можна підсилити позитивний ефект від подарунку. />
— обираючи між подарунковим сертифікатом та подарунком, який можна за нього придбати, надайте перевагу другому. Емоції від можливості розпакувати подарунок не можна порівняти з простим спогляданням сертифікату.
— підсвідомість легко обманути — достатньо покласти подарунок у велику коробку, запакувати у яскраву обгортку, обв’язати великим бантом
— притримуватися правила адресності — отримувачу буде приємно, якщо він зрозуміє, що подарунок був адресований саме йому
— не варто дарувати невиразні подарунки — щоденники, флешки, цукерки. Психологи не рекомендують також дарувати кухонну техніку.
Між тим, автори дослідження, проведеного на замовлення відомої британської торговельної мережі, стверджують, що похід по магазинах напередодні свят за кількістю спалених калорій нічим не поступається відвідуванню спортзалів.
За матеріалами «Німецької хвилі», «РБК daily", "Кореспондент".