Відсутність належного легального регулювання стримує потік інвестицій в портову галузь України, заявив в інтерв’ю "Дзеркалу тижня" міністр транспорту України Костянтин Єфименко.
"Сьогодні основне, що стримує прилив інвестицій у цій галузі, — це відсутність закону про морські порти. Позиція міністерства наступна: акваторія порту, причальна лінія, судноплавний канал, а також усе устаткування, пов’язане з морською навігацією, повинне знаходитись у державній власності. Таке розуміння у міністерства є, але нормативний документ відсутній", — констатував міністр транспорту.
При цьому він підкреслив, що на даний момент розвиток українських портів відбувається хаотично.
"Правил гри не установлено, і багато портів розвиваються не у рамках якогось генплану, а досить хаотично. Таким чином, першочергове завдання у поточному році — ухвалення цього закону (про морські порти — ред.) ", — запевняє Костянтин Єфименко.
Він зазначив, що Мінтранс схвально ставиться до інвестицій у портову галузь, але тільки з боку компаній, які володіють достатніми оборотними коштами, що в змозі забезпечити у портах значний вантажообіг.
"Ми — за залучення інвестицій, але на чесних, зрозумілих і прозорих умовах. Я проти того, що компанія, яка має стіл і вхід в певні кабінети, захоплює причали, а потім на оборотах від цього здійснює реконструкцію цих же причалів. Я категорично проти. Ми — за залучення професійних компаній з достатніми оборотними коштами, які, — це головне — мають доступ до потужного потоку вантажів. Такі інвестиції ми підтримуємо".