Департамент ДАІ під тиском громадськості змушена відправити на модернізацію прилад вимірювання швидкості «Візир», який використовується для фіксації перевищення швидкості автомобілями.
Про це заявив заступник керівника Департаменту ДАІ МВС України Сергій Будник.
Крім того, департамент ДАІ звернувся до профільного комітету Верховної Ради України з проханням дати роз’яснення щодо використання технічних засобів на дорогах і, зокрема, «Візира». Після отримання необхідних дозвільних документів і модернізації використання «Візира» буде можливим також і в автоматичному режимі. Процес сертифікації «Візирів» повинен зайняти місяць.
У свою чергу, адвокати Національної правової палати вважають, що пристрій «Візир» не відповідає вимогам законодавства України. Технічні можливості приладу не дозволяють застосовувати його інспекторові ДАІ як винятковий доказ правопорушення.
Вони наголосили, що при фіксації правопорушення інспектор зобов’язаний зупинити порушника, встановити його особу і скласти протокол, вислухавши його пояснення.
Крім того, «Візир» дає безліч технічних збоїв. Приміром, він може «приписати» швидкість не тому автомобілю.
Активно купувати прилади «Візир» департамент ДАІ почав у 2008 році. До осені у нього на озброєнні вже було 90 приладів, а до кінця року даішники купили ще 350 приладів на 6 млн. грн.
Проте, як показала перевірка Міністерства внутрішніх справ, прилад купувався без відповідної сертифікації, з грубим порушенням законодавства. У державному комітеті спеціального зв’язку та захисту інформації повідомили, що апарат не має жодного сертифікату відповідності, а отже, довіряти йому не варто. Таким чином, про апарат «Візир» офіційно державі нічого не відомо.
Поки Державтоінспекція продовжує гнути свою лінію. За словами заступника начальника ДАІ Сергія Будника, прилад сертифіковано в Росії, Білорусі і Казахстані.
«Отже, цей прилад не має бути сертифікованим у Держспецзв’язку України, оскільки цей прилад не зберігає в собі інформацію — він лише фіксує фото автомобіля, а інформація зберігається в автоматизованій системі», — сказав Будник.
Проте, керівництво Держспецзв’язку заявило, що всі фотографії, зняті «Візиром», мають проходити державну експертизу, інакше достовірність таких фотографій держава не гарантує. А юристи стверджують, що всі штрафи, накладені з урахуванням даних «Візира», підлягають скасуванню.
Однак ДАІ відступати не має наміру. За словами Сергія Будника, тепер даішники зніматимуть порушення «Візирами» вже не на фото, а на відео. Підрозділи ДАІ вже отримали відповідні розпорядження, повідомляє заступник начальника ДАІ. Тепер порушники в «листах щастя» отримуватимуть не одну фотографію, а одразу чотири.
Пристрій «Візир» виготовляється у Санкт-Петербурзі компанією «Ольвія». Вартість одного апарату в Росії становить близько $2,8 тис. Візуально «Візир» нагадує звичайний ручний радар, який визначає швидкість руху автомобіля.
Прилад забезпечує фіксацію інформації про дату, час і швидкість руху автомобіля (похибка — 2 км/год). «Візир» також може бути використано як фотоапарат або відеокамеру для фотографування місця ДТП.
За матеріалами: ”Дело”