Вперше за останніх 10 років в Україні зафіксовано зниження випуску і споживання пива (на 13%).
Про це повідомило «Дело».
Ця тенденція фіксується практично 12 місяців підряд. У новому сезоні кризові явища посилилися. Головною причиною скорочення ринку його оператори називають зниження купівельної здатності населення. Нові акцизи, що вводяться з 1 липня, на пиво, мабуть, не додадуть аргументів на користь споживання цього напою.
За даними компанії «Укрпиво», за перші чотири місяці поточного року українці випили пива на 13% менше, ніж за аналогічний період минулого. З початком пивного сезону ситуація трохи покращилася. За оцінками пивоварів, в травні відставання було вже на рівні 5-10%.
Опитані оператори ринку стверджують, що ці зміни навряд чи підштовхнуть виробників до кардинального перегляду асортименту або виведення нових торгових марок в економ-сегмент. Пивовари активно підтримуватимуть торгові марки середнього цінового сегменту, на які припадає більше 70% ринку.
«Виведення нової торгової марки вимагає великих витрат», — пояснив генеральний директор «Славутич Carlsberg Group» Петро Чернишев, . — В умовах падіння ринку пивні компанії не збільшуватимуть витрати на просування дешевої продукції». Крім того, за його словами, рентабельність продажів пива в середньому і преміальному цінових сегментах вища, ніж в низькому. Ймовірно, це також не стимулює виробників до нарощування в своєму продуктовому портфелі марок економ-класу.
Виробники пивної сировини підтверджують, що проблеми зі збутом у них є. «Зниження обсягів продажів нашої компанії становить близько 50%», — констатував заступник директора Бердичівської солодової компанії Микола Заіка.
Щоб утриматися на ринку, що падає, пивні компанії ведуть активні переговори з постачальниками сировини і послуг про зниження цін.
Нагадаємо, що з 1 липня акциз на пиво підвищується практично в два рази — з 31 до 60 копійок за літр.
Підвищення акцизних зборів значно ускладнить життя не тільки виробникам пива, але і постачальникам пивної сировини. Зазначимо, що в I кварталі цього року, за даними Держкомстату, експорт хмелю з України виріс в порівнянні з тим же періодом 2008-го в півтора рази — з 20 до 30 тонн, а вивіз солоду збільшився майже в 9 разів — з 1,3 до 11,2 тисяч тонн.