Якщо російська сторона матиме доступ до управління ГТС, вона візьме під контроль всю економіку України.
Таку думку висловив член Політради партії «Наша Україна» Богдан Соколовський, повідомила прес-служба партії
«Якщо російська сторона матиме доступ до управління ГТС, вона візьме під контроль не тільки саму ГТС, але і всю економіку України. Це призведе або до банкрутства тих підприємств, які росіянам не потрібні, або до приватизації стратегічних підприємств за безцінь, на користь російської сторони», — заявив Б.Соколовський, коментуючи заяву В.Януковича про готовність допустити «Газпром» до управління українською ГТС.
Такий підхід абсолютно суперечить чинному законодавству України, і якщо російська сторона буде допущена до управління українською ГТС, влада припуститься фатальної помилки.
Б.Соколовський вважає, що росіян можна зрозуміти, тому що вони відстоюють свої національні прагматичні інтереси. «Але мене надзвичайно дивує позиція власне української сторони в даному випадку», — заявив він.
На думку експерта, так виглядає приховане зняття українською владою відповідальності із себе. «Мовляв, у перспективі, якщо не ми управляємо одноособово ГТС, то відповідає за все газове господарство і за економіку хтось інший. У даному випадку – Росія. Це можна розглядати і як підтвердження неспроможності нинішньої влади фактично керувати на своїй території своєю економікою», — вважає він.
Крім того, Б.Соколовський здивований переможними реляціями, які озвучуються президентською прес-службою з приводу досягнутих В.Януковичем домовленостей з керівництвом Франції про її підтримку модернізації української ГТС. /> «Коли про це Ющенко домовлявся, з кожною країною ЄС окремо, протягом 2005-2009 років, то про це гучно не писали, а просто виконували свою роботу. У будь-якому випадку, із Францією точно вже було досягнуто домовленості в 2006 р., і отримано її згоду», — нагадав він.
Експерт повідомив, що позиція Франції відіграла позитивну роль у підписанні 23 березня 2009 р. декларації про модернізацію української газотранспортної системи у Брюсселі. Він звернув увагу на те, що під цією заявою був підпис і з боку Європейської комісії, а без згоди Франції такий документ підписано не було б.
«Виходить, що Янукович у питаннях модернізації ГТС щонайменше йде по стопам Ющенка. Правда, при цьому він уникає згадати, що все це було домовлено попереднім українським президентом. Українська сторона нічого не робила на рівні виконавчої влади, але це інша справа. А давно б могли завершити принаймні перший етап модернізації…», — заявив Б.Соколовський.