Міністерство охорони здоров’я України разом із Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) розпочали інформаційну кампанію на підтримку вакцинації в Україні.
Про це повідомила прес-служба МОЗ.
Згідно з кампанією, упродовж року будуть проходити інформаційні заходи, направлені на те, щоб розповісти українським батькам та громадськості про небезпеку інфекційних захворювань, а головне – про спосіб захисту від них, яким є вакцинація.
Інфекційні захворювання залишаються однією з п’яти провідних причин дитячої смертності віком до одного року в Україні. Крім того, кожна дев’ята дитина (а загалом це понад мільйон дітей) віком до 14 років перехворіла на інфекційні захворювання за період з 2004 по 2008 роки. Було зафіксовано смерті та важкі ускладнення.
Проте тільки 32% батьків упевнені в необхідності та безпечності проведення щеплення. Інші ж батьки через острахи ускладнень відмовляються робити щеплення своїм дітям, наражаючи їх на небезпеку таких інфекційних хвороб як дифтерія, кір, паротит, правець, гепатит В, стверджує МОЗ.
«Рівень охоплення щепленнями проти окремих інфекцій вже впав нижче 70%. У подальшому це неминуче призведе до епідемічних спалахів інфекційних хвороб. Посилення просвітницької роботи є вкрай необхідним і важливим для відновлення довіри до вакцинації та повернення до високого рівня охоплення щепленнями в Україні», – зазначив міністр Зіновій Митник, коментуючи початок інформаційної кампанії.
Завдяки успіхам вакцинації в світі ліквідовано натуральну віспу. На території Північного та Південного континентів Америки еліміновані кір та краснуха. У 2000 році у 135 країнах світу завдяки вакцинації жінок дітородного віку вдалося ліквідувати правець новонароджених. А щорічний показник смертності від цього захворювання у світі знизився на 75%.
«Відмова від вакцинації може призвести до небезпечних наслідків як для окремої дитини, так і для населення в цілому. Спалах поліомієліту в Таджикистані – урок для нас всіх: інфекції не визнають кордонів», — зазначила Представник ЮНІСЕФ в Україні Юкіе Мокуо. «У разі поширення поліомієліту на території України, багато невакцінованих дітей можуть стати інвалідами або померти», – наголосила Юкіе Мокуо.
У рамках інформаційної кампанії про захист від інфекційних захворювань заплановано поширення інформації про вакцинацію за допомогою радіо та телебачення, а також поширення освітньої літератури у медичних закладах. Для створення інформаційних матеріалів, зокрема зовнішньої реклами та плакатів, долучилася низка рекламних агенцій, зокрема Мічурін, Твіга, МЛ Груп, Діала, Кафеін, які безкоштовно працювали над кампанією. Також кампанію підтримали Асоціація операторів зовнішньої реклами та Біржа соціальної реклами. />