Українські компанії вважають, що захисту інтелектуальної власності в Україні заважає недосконале законодавство.
Такі дані опитування сьогодні на прес-конференції навів адвокат, радник адвокатської компанії «Arzinger» Олексій Ясинський, передав кореспондент ГолосUA.
Результати опитування, проведеного в січні цього року компанією «Arzinger», показали, що представники українських компаній основним бар’єром в захисті інтелектуальної власності назвали недосконалість українського законодавства. Проте, О.Ясинський зазначив, що проблема недосконалості законодавства в Україні є основною і може застосовуватись до будь-якої галузі права.
О.Ясинський також зазначив, що проблема скоріше полягає в небажанні українських компаній витрачати час та кошти на захист власної інтелектуальної власності.
«Приклад українського учасника господарських відносин з особистої практики. Це одна з найбільших компаній на світовому рівні, яка має гарний структурований бізнес в Україні, яка займається продажем товарів народного споживання. Ми визначили, що є певна кількість не те що контрафактного товару цієї компанії на території України, а навіть магазини, які працюють під брендами цієї компанії і продають, відповідно, контрафактний товар. Тобто, вивіски використовується без будь-яких дозволів, а товар завозиться тюками з Китаю і продається під виглядом оригінального товару. Ми виступили з пропозицією цій компанії провести певну роботу з притягнення до відповідальності тих осіб, які задіяні в торгівлі контрафактним товаром. Отримали відповідь з офісу про те, що в бюджеті компанії на 2010 рік не передбачені витрати на боротьбу з виробниками, які поставили контрафактний товар. Ось яскравий приклад того, яким чином український учасник господарських відносин ставиться до питання торгівлі контрафактним товаром», — зазначив він.
В свою чергу, начальник управління правового забезпечення промислової власності Державного департаменту інтелектуальної власності Ірина Василенко зауважила, що основні проблеми в захисті прав інтелектуальної власності полягають не в законодавчому полі, а в культурі українських споживачів. За її словами, саме повага до інтелектуальної власності допоможе захистити її.
Всього в опитуванні взяли участь 62 представника провідних українських компаній з таких галузей: фармацевтика, продукти харчування, побутова хімія, легка промисловість та алкогольні/безалкогольні напої.
М.Олексевич