В Україні розпочалася докорінна реформа митної служби. Найбільше зміни відчують на Закарпатті. Адже цей регіон планують перетворити на потужний логістичний центр Європи.
Незабаром очікується ухвалення 280 поправок до Митного кодексу. Кількість митниць уже скоротили з 46 до 28. Вже тиждень, як на Закарпатті припинили свою діяльність Ужгородська та Виноградівська митниці й почала діяти єдина – Чопська. Скоротили лише керівні посади, решта працівників адміністрацій тепер працює на митних переходах.
Це перший крок на шляху запланованої реорганізації. Незабаром свою діяльність на кордоні припинять усі суміжні служби, як-от ветеринарна чи екологічна. А процес митного огляду вантажів пришвидшиться в кілька разів. Цьому сприятиме й сучасне оснащення, яким планують обладнати реконструйовані митні переходи.
Загалом по Україні планують капітально відремонтувати і переоснастити понад 80 митних переходів. На це виділили 1 млрд. 230 млн. грн. На Закарпатті вже за кілька років буде реконструйовано 12 пунктів пропуску. Тоді реальністю зможуть стати електронні декларації. Навіть інспектора, котрий перевірятиме вантаж, обиратиме комп'ютер, а за процесом можна буде стежити в режимі он-лайн.
Усе для того, щоб поламати корупційні схеми і значно спростити митні процедури, каже заступник голови Держмитслужби України Віктор Бондар. За його словами, це сприятиме тому, що Закарпаття, яке межує одразу з чотирма європейськими країними, зможе стати великим логістичним центром Європи.
Оптимізму сповнені й на місцях. Керівник Чопської митниці Вадим Лось, зазначає, що новий Митний кодекс повністю адаптований до європейського законодавства і враховує всі побажання підприємств, які працюють на імпорт-експорт. Це крок назустріч добросовісним бізнесменам. Усі, хто потрапить до так званого «білого списку», зможуть самостійно здійснювати митний контроль, і лише один раз на місяць, як і до податкової, надсилати до митниці відповідні документи.
Утім, чи реалізують задумане, покаже час. А поки революційні зміни до Митного кодексу має ще затвердити Верховна Рада.
За матеріалами: Німецька хвиля