Вита Середа
14:36 30/06/2010

Будувати чи не будувати термінал у Каневі?

У Каневі відбулися громадські слухання на тему “Будувати чи не будувати в місті зерновий термінал”. Канівчани не підтримали ідею будівництва. Більшість присутніх проголосувала “проти”. Власне, це голосування має рекомендаційний характер для Канівської міської ради, адже саме там під час найближчої сесії й прийматиметься остаточне рішення. Проте, враховуючи той факт, що місцеві вибори не за горами, голосування депутатів міської ради здається цілком прогнозованим. 

Дозвольте побудувати — і буде вам щастя

Майже біля розбитих ночов залишилася компанія “Нібулон”, яка хотіла мати портовий перевантажувальний термінал на лівому березі Дніпра. Це був би не перший термінал на території області. Торік зерновий термінал урочисто відкрили в селі Вітове Чигиринського району. Його канівський “родич” планувався для попередньої обробки та перевантажування зернових, а також подальшого їх транспортування рікою до місця призначення. Але місцеві жителі сприйняли подібну ідею без особливого захвату. Адже вже мають досвід “співжиття” із ”Укршампіньйоном”, який поширює містом малоприємні запахи, та з “Нашою Рябою”, що істотно забруднює малі річки. 

За словами учасника громадських слухань, викладача Східноєвропейського університету економіки та менеджменту Романа Кучеренка, “нібулонівці” презентували досить цікавий проект, проте залякана листівками більшість присутніх проголосувала проти будівництва.  “Листівки були розкидані по поштових скриньках напередодні. У них людей переконували в тому, що перевантажувальний термінал порушить екологію міста і викличе сплеск захворювань на “астму, туберкульоз та рак”. Гра на страх та небажання напружити себе пошуками істини фактично безпрограшна, що і доведено результатами голосування на слуханнях” — поскаржився Р. Кучеренко. На його думку, проект “Нібулону” заслуговує на увагу і є “не просто цікавим, а знахідкою для міста”.

Серед аргументів прихильників цього будівництва, зокрема те, що кредит на нього “Нібулону” надає Світовий банк, а він ніколи не фінансує екологічно небезпечне виробництво. До того ж об”єкт знаходитиметься у промзоні “Дніпробуду” — саме це підприємство погодилося продати “Нібулону” майже 5 гектарів землі, на якій і так зараз розташовані висотні крани та іржаві ємності висотою 17 метрів. Також, стверджують лобісти проекту, майбутній термінал буде закритого типу, автоматизований, оснащений фільтрами. Його місткість — 76 тисяч тонн зерна, а працюватиме там не більше 100 людей.

У депутата Канівської міської ради та голови товариства підприємців міста Володимира Коржова враження від громадських слухань неоднозначнеі. Добре, бо громадяни прийшли і висловилися проти будівництва терміналу. Але прикро, що серед 27 тисяч канівчан тільки 300 переймаються долею свого міста (саме стільки людей прийшли на громадські слухання). “Хоча поширювалися листівки, в яких закликали не бути байдужими і прийти — ми більше восьми тисяч таких листівок роздали. Також неприємно чути, що деякі промовці ставлять на перше місце гроші. Мовляв, прийшов інвестор і давайте погоджуватися на будь-які умови, незважаючи на екологічні наслідки. Але ж Канів — це четверта Чорнобильська зона, тут уже є “Наша Ряба”, “Украшампіньйон”… І як можна порівнювати здоров’я і гроші, якщо ці речі неспівставні?” — запитує депутат.

Аргумент про створення нових робочих місць він тако відкидає. “Ми пам’ятаємо, як у Каневі закривався хлібзавод. Тоді сто людей втратили роботу. І ніхто про це не кричав. А зараз ми радіємо, що з’являться нові робочі місця, і нас будуть травити. Подібне ставлення мене дуже турбує” — сказав у коментарі кореспонденту агенції “ГолосUA” Володимир Коржов. 

Бути Каневу духовною столицею України!

На слуханнях був присутній також народний депутат Іван Заєць. Розповідаючи про свої враження від почутого, він, зокрема, зазначив, що будівництво терміналу — це не тактичне, а стратегічне питання. “І це питання треба вирішувати, враховуючи українські національні інтереси та інтереси громади Канева. Люди зацікавлені мати нові робочі місця, щоб місто було чисте, щоб розвивався малий і середній бізнес, який пов’язаний із туризмом. І забудовувати лівий берег Дніпра — це просто злочин, безвідносно до проекту — чи це “Нібулон” чи хтось інший” — переконує Іван Заєць. За його словами, усі присутні на громадських слуханнях говорили про те, що потрібно шукати альтернативне місце, залишивши у спокої берег Дніпра, та уникнути додаткового навантаження на ландшафти та їх руйнування, а також — забруднення води. Атмосфера була дуже конструктивна. Люди погоджувалися із тим, що підприємство високотехнологічне і може бути неабияк корисним для Канева, проте будувати термінал варто в іншому місці.

Іван Заєць також озвучив думку, яку вже давно плекають у місті. “Канівчани виступали за те, що хочуть бачити Канів саме духовною столицею України, яка розвивалася б як рекреаційно-туристичний центр. Я особисто запропонував прийняти окремий закон по Каневу, щоб забезпечити його сталий, збалансований розвиток. Кабмін повинен підготувати такий закон. Адже це свята для українців земля — тут не лише Тарасова гора, а й Княжа гора, лівий берег Дніпра, неподалік Прохорівка, де Шевченко був заарештований востаннє, неподалік Трахтемирів, Межиріч — поселення палеолітичної епохи із хатами з кісток мамонта… Все це є, але воно в занедбаному стані. Окремий закон дасть змогу створити тут відповідну туристичну інфраструктуру, відремонтувати дорогу від лівого берега через дамбу” — пояснив І. Заєць. Тим часом, будуть будувати термінал чи ні — вирішуватимуть депутати Канівської міської ради.  />  

 

Читайте также по теме