Частина проблемних кредитів фізичних осіб в кредитному портфелі банків може досягти 17% до кінця 2008 р.

Частина проблемних кредитів фізичних осіб в кредитному портфелі банків може досягти 17% до кінця 2008 р. Такий прогноз сьогодні оприлюднив Олександр Ільчук, генеральний директор Європейського агенства по поверненню боргів.

У зв'язку з тим, що існує безліч підходів до підрахунку проблемних активів банків, сьогодні існує кілька оцінок. Так, за даними НБУ, станом на 1 липня 2008 р. доля проблемної заборгованості населення перед банками склала 1,5% від спільного кредитного портфеля, а за даними Асоціації Українських Банків цей відсоток трохи вищий – 1,7%. 

За даними ж незалежних аналітиків, заборгованість українців перед кредитними організаціями за 6 місяців поточного року склала майже 15%, що приблизно складає 25 млрд. 313 млн. грн. від спільного кредитного портфеля банків. “Можно прогнозувати, що до кінця 2008 р. рівень проблемної заборгованості в роздрібному портфелі українських банків перевищить 17% і досягне 28 млрд. 689 млн грн” — заявив на прес-конференції Олександр Ільчук. Таке зростання проблемних кредитних заборгованостей змушує банки все частіше користуватися послугами колекторних компаній.

Він повідомив, що сьогодні багато фінустанов не мають в своєму розпорядженні достатнього ресурсу, щоб самостійно займатися поверненням проблемної заборгованості. Тому в Україні все активніше застосовується світова практика залучення спеціалізованих колекторних компаній до процесів стягнення боргів. Сьогодні вітчизняний ринок колекторних послуг знаходиться на етапі активного розвитку. Так, на ринку працює близько 15 крупних колекторних компаній, а також до 30 невеликих, позиціюючих себе як такі. По прогнозах Європейського агентства по поверненню боргів, сукупне зростання ринку проблемної заборгованості, переданої в роботу колекторам, до 2012 р. збільшиться більш, ніж в 7 разів і складе близько 2 млрд. 200 млн. грн.

Особливо привертає увагу схема роботи колекторних компаній.

1.Софт коллешн. Цей розділ включає роботу кол-центров, працівники якого, використовуючи принципи психології (НЛП), переконують боржника в телефонній розмові погасити заборгованість. Якщо дані методи не помагають, то приймається рішення про перехід на наступний етап роботи. /> 2.Хард колекшн. Це наступний етап, в процесі якого з боржниками спілкуються фахівці, які у минулому, як правило, були працівниками МВС або СБУ. За словами колекторів, цей етап передбачає лише живе спілкування з боржником, і переслідує ту ж мету, що і кол-центри — переконати боржника віддати борг. За статистикою, більше 50% боржників після цього етапу йдуть на діалог, і починають поступово погашати заборгованості.
3.Легал колекшн. Включає безпосередній юридичний супровід справи, передача її до суду і подальше стягнення майна судовими виконавцями.

За словами колекторів, відсоток повернення проблемних боргів залежить від якості і терміну кредитної справи. Для проблемних готівкових кредитів, термін неповернення яких більше року, як правило, відсоток повернення колектором складає не більше 25%. Для незабеспеченних кредитів з терміном неповернення до року — 60-70%. А по забезпечених кредитах — до 90% .

Читайте также по теме