Євген Стеценко
13:00 06/03/2009

Чи подорожчають у березні імпортні автомобілі?

6 березня набуває чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення платіжного балансу України у зв’язку зі світовою кризою", згідно з яким встановлюється тимчасова цільова надбавка на ставки ввізного мита на легкові і вантажні автомобілі і автобуси і деякі інші товари у розмірі 13% від митної вартості.

Як поведе себе вітчизняний авторинок, беручи до уваги те, що автоімпортери протягом січня-лютого 2009 року намагались завести в Україну якомога більше автомобілів саме до 6 березня, коли буде запроваджена 13% надбавка до ввізного мита?

Якщо підрахувати нову загальну собівартість ввезених автомобілів в Україну, то існуюча ставка ввізного мита 10% плюс 13% надбавки і ПДВ у 20% — в сумі це призведе до збільшення собівартості імпортних товарів на 15,6%. „Чисто технічно можна очікувати зростання цін на 16% на весь перелік товарів, на який поширюється ця надбавка. Окрім автомобілів, це м’ясо, деякі інші продукти харчування, одяг, взуття, деяка побутова техніка” – пояснює генеральний директор компанії «Авто Інтернешнл» Олена Дуніна.

Ціна вверх чи вниз?

При цьому, у лютому цього року в Україні було продано близько 11 тисяч іноземних автомобілів, що на 80% менше, ніж у лютому 2008 року, коли було продано близько 50 тис. авто іноземного виробництва. Тому з таким рекордним падінням обсягу продажів автоімпортерам було б доцільно підвищити ціни на автопродукцію, аби хоча б частково компенсувати недоотримані прибутки.

Але більшість автоімпортерів каже, що не підвищуватиме ціни на автівки. „Беручи до уваги те, що більша частина складів імпортерів забита автомобілями, принаймні, наша компанія не збирається підіймати ціни на автомобілі, поки не продамо більшість. – зазначає Олена Дуніна.

За її словами, компанія «Авто Інтернешнл» в найближчі 2-3 місяці утримуватиме сьогоднішні ціни на автомобілі. Компанія „Тойота Україна” також не має наміру підвищувати ціни на автомобілі своєї марки: „склади з автомобілями нашої марки забиті настільки, що це дозволить продавати нові автомобілі цієї марки без підвищення цін протягом півроку” – запевняє генеральний менеджер департаменту продажу компанії «Тойота Україна» Роман Кузьмін

Переформатування авторинку

Надалі імпортери прогнозують найбільш стабільний попит на бюджетну категорію автомобілів. „Бюджетна категорія автомобілів, до 10-12 тис. доларів – це ВАЗівський сегмент і сегмент вітчизняних виробників покажуть найменше падіння продажів у ближній і середньостроковій перспективі” – прогнозує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і ділерів Олег Назаренко. /> Так, за його словами, найбільше впаде продаж автомобілів середнього класу, від 20-30 тис. доларів, тому що саме такі автомобілі купувались у більшості випадків за кредитні кошти.

Але за статистикою продажів автомобілів компанії «Тойота Україна», преміум-клас показав найбільше падіння. „Такі бренди, як Лексус, БМВ, Ауді, Мерседес – продемонстрували найбільше падіння продажів. Чим дорожче автомобіль – тим більше падіння показника продажів він покаже. На сьогоднішній день головним чинником, що впливає на динаміку продажів автомобілів є його ціна. Роль бренду на сьогоднішній день практично не впливає на динаміку продажів автомобілів” – пояснює Роман Кузьмін.

Вітчизняний автовиробник „в ШОКоладі”

Здавалося б, в такому випадку вітчизняні автовиробники мали б радіти переорієнтації автомобільного ринку України на бюджетний сегмент, але… Згідно із законом, яким передбачається введення 13% тимчасової цільової надбавки до ставок ввізного мита, надбавка не діє на товари, які імпортуються з Росії.

„Як ми можемо допомогти вітчизняним автовиробникам, коли йдеться про лоббіювання російських автовиробників? Ця надбавка діє для європейських, японських, американських автомобілів, але не для російських. Тим більше, вітчизняний виробник взагалі не конкурує з такими марками, як БМВ, Ауді, Мерседес… Вітчизняний автопром конкурує саме з дешевими російськими автомобілями ВАЗ. Тепер українці більше купуватимуть ВАЗи, а не вітчизняні автомобілі” – вважає Олег Назаренко

За оцінками автоімпортерів автомобільний ринок в 2009 році в кращому випадку досягне рівня продажів 200-250 тис. автомобілів, і лютий — це не самий гірший місяць. У березні-квітні, за словами фахівців слід чекати, що показники продажів автомобілів в Україні впадуть ще більше.

 

Читайте также по теме