Перипетії навколо черкаського річкового порту
size="2">Обласна влада Черкащини обіцяє відновити роботу річкового порту вже наприкінці цієї весни. Черкащани до подібних обіцянок ставляться скептично, адже нині будівля річкового вокзалу, зведена у 1961 році, стоїть занедбана.
size="2">Передісторія
size="2">Черкащанин Володимир із ностальгією згадує часи, коли працював річковий вокзал. Каже, що у вісімдесяті роки малим хлопчаком дуже любив із друзями сюди приходити. «Пам’ятаю, в Черкаси на «ракетах» приїздило багато іноземців. Ми з хлопцями дізналися, як буде німецькою «дайте, будь ласка, жуйку». І коли приїздили німці, то ми в них просили. Вони ще давали нам жуйки «врігліс спермінт». Такий гамір стояв на вокзалі – скрізь бігали діти і намагалися порозумітися із німцями. Також приїздили поляки. Але ті вже продавали жуйки — доводилося викладати кілька карбованців, щоб придбати.
size="2">Сьогодні навколо річкового вокзалу теж відбуваються різноманітні дивовижні події, пов’язані з грошима, але це події іншого штибу і , сказати б, більшого розмаху…
size="2">Востаннє річковий порт перевозив пасажирів у 1996 році. Тоді він обслуговував транзитні теплоходи, які прямували Дніпром до Києва, Запоріжжя, Дніпропетровська. На балансі вокзалу до останнього лишалися два теплоходи на 150 місць. Ними жителі міста нерідко добиралися до своїх дач, що розміщені у найближчих селах. Тоді ж таки – у 1996 році – річковий вокзал приватизували. Теплоходи зникли. Кажуть, що їх забрали до Києва, бо вони не увійшли до приватизаційних об’єктів. Власник не особливо переймався станом порту. Схоже, йому було не до цього.
size="2">Мер обіцяв викупити порт за два мільйони
size="2">Тож нині будівля річкового вокзалу в занедбаному стані – огороджена напівзаваленим парканом, вікна забиті дошками, скрізь розбите скло та купи сміття. Досить химерний вигляд на цьому фоні мають вітражі, які дивом збереглися в приміщенні. Море, чайки і кораблі на кольоровому склі нагадують про те, що тут таки справді колись був річковий вокзал. Напис на фасаді будівлі давно зник – літери похилилися і вже не є «читабельними», натомість з’явилося чимало інших написів – від графіті до банального «дурень – сам такий».
size="2"> decoding="async" alt="" src="/assets/img/blank.jpg" />
size="2">Тим часом, попри таку зовнішню непривабливість, річковий порт виявився дуже навіть привабливим об’єктом для місцевих можновладців. Хоча, поки що далі обіцянок справа не дійшла, проте обіцянки виявилися цікаві та красномовні. Так, міський голова Черкас Сергій Одарич досить тривалий час через свою прес-службу поширював інформацію про те, що веде переговори із власником порту і що ось-ось об’єкт перейде у комунальну власність міста і запрацює. Наприкінці січня мер бадьоро повідомив, що прийняти вокзал у комунальну власність міська влада планує десь у квітні, а влітку розпочнеться реконструкція будівлі. Мовляв, дозвіл на викуп приміщення річкового вокзалу за бюджетні кошти міська рада дала ще влітку 2009 року, а з власником зійшлися на сумі 2 мільйони 200 тисяч гривень.
size="2">Губернатор зробив хід конем…
size="2">Яким же було загальне здивування, коли під час проведення останньої сесії обласної ради депутати ухвалили рішення про прийняття у комунальну власність черкаського річкового порту, а голова обласної держадміністрації Сергій Тулуб зробив сенсаційну заяву: «Прийшла порядна людина і сказала, що дарує цей об’єкт у комунальну власність. Більше того, ця людина сказала, що влітку готова допомогти у відновленні цього об’єкта матеріально і фінансово, щоб зробити цей об’єкт зразком сучасного річкового порту. До речі, у цьому році річковому порту виповнюється 50 років! І ми вирішили, що в нас є можливість відновити його до такого стану, яким він був 50 років тому. І ми це зробимо! Я всіх вас запрошую 1 травня на відкриття цього об’єкта», – сказав Сергій Тулуб. За його словами, потрібно неодмінно відновити пасажирське сполучення Дніпром (Київ-Канів, Канів-Черкаси, Черкаси-Чигирин). «Ми ставимо собі таке завдання, щоб у 2012 році туристи, які будуть тут на чемпіонаті, могли побувати на Черкащині і прибути до нас водним шляхом», — підсумував губернатор.
size="2">Нині у місті жваво обговорюється не прагнення відновити річкове сполучення і навіть не заяви щодо відкриття порту 1 травня. Усіх цікавлять подробиці спілкування голови облдержадміністрації із власником порту. Як людина, яка збиралася віддати об’єкт у комунальну власність і отримати за нього понад два мільйони гривень, раптом передумала і вирішила віддати порт задарма?
size="2">Кореспондент «ГолосUA» звернувся із цим запитанням до міського голови Черкас Сергія Одарича і жартома поцікавився, невже йому бракувало дипломатичних здібностей для того, аби так само домовитися із власником річкового порту, як це зробив керівник області? «Це феномен губернатора. Тут можна тільки дивуватися, як йому вдається вирішувати такі складні проблеми. Можливо, мені бракувало дипломатичних здібностей, а можливо — якихось інших важелів впливу», — стримано прокоментував такий розвиток подій мер.
size="2">"Трохи дивно, коли людина віддає такий об'єкт без
size="2">плат
size="2">но…»
size="2">Прокоментувати ситуацію із річковим портом Черкас ми попросили
size="2">голову Черкаської міської профспілки «Солідарність» Ольгу Ракову.
size="2">«
size="2">Це складне питання і в ньому треба розбиратися. Може, власник добровільно й віддав, бо чого ж той порт стоятиме і сипатиметься? Раз у тебе грошей немає і ти не можеш зробити, віддавай, бо це потрібно місту. Щодо заяв губернатора про те, що власник фінансуватиме ремонт вокзалу, то я про це не чула.
size="2">Я вчора була в облдержадміністрації і від заступника голови обласної ради Анатолія Рибака чула, що вони хочуть у травні уже запустити річковий вокзал у Черкасах. Але це робитиметься за рахунок бюджету. Мовляв, людям потрібен дешевий транспорт, влада вже шукає оті
size="2">«
size="2">ракети», які будуть людей возити на дачі, бо це набагато дешевше, ніж їздити автобусами, і збираються ремонтувати будівлю вокзалу, щоб сюди приходили теплоходи. І це правильно. А яка причина і які там
size="2">відносини
size="2"> у губернатора з підприємцями — цього я не знаю. Я в ці питання не заглиблювалася і я зрозуміла так, що влада з якоїсь причини була змушена втрутитися в це. Але я не можу дати вичерпну інформацію, до мене ніхто з підприємців із цього приводу не звертався
size="2">», — зауважила Ольга Ракова
size="2">.
size="2">Подібні судження висловив у своєму коментарі
size="2">кореспонденту “
size="2">ГолосUA”
size="2">голова Черкаської правозахисної організації «Актив Черкащини», підприємець
size="2">
size="2">Руслан Зоря
size="2">. “
size="2">Ну ви ж самі розумієте, що це трохи дивно, що людина віддає такий об'єкт без
size="2">плат
size="2">но… Ви ж і самі, мабуть, у це не вірите! І невже ви думаєте, що вам ця людина скаже, як було насправді? Я дуже сумніваюся в цьому
size="2">», —
size="2">сказав підприємець.
size="2">Він також вказав на ще одну важливу обставину — ніхто не знає, яким чином річковий порт потрапив у приватну власність.
size="2">«
size="2">Тут є ще одне питання — цікаво, яким чином цей порт перейшов у власність? Тому, може, десь якась
size="2">частка
size="2"> справедливості в цьому і є. Можливо, в таких випадках взагалі треба більш жорстко чинити, коли люди якимись не зовсім законними шляхами отримують у власність подібні приміщення.
size="2">Але це все лірика, а насправді я нічого не можу сказати, крім того, що для міста це дуже позитивно. Не можна було такі об'єкти передавати у приватну власність. Якщо ж передали, то він мав через рік-два запрацювати. Якщо ж ми будемо передавати річкові порти, вокзали, аеропорти, лікарні, дитячі садки у приватну власність та використовувати їх не за призначенням, то врешті-решт, ми залишимося взагалі без вокзалів, аеропортів, лікарень, дитячих садків тощо. Тому це, мабуть, правильно, що людина передала річковий порт у власність області
size="2">», — підсумував Руслан Зоря.
size="2">Тим часом, у кулуарах облради ходять чутки, що підприємець, який «пожертвував» річковий порт у комунальну власність, змушений був піти на такий благодійний вчинок, бо його, за словами одного з депутатів, «просто нагнули». А інтернет-спільнота на різноманітних черкаських форумах та сайтах обговорює приклад нібито «нагинання» підприємців Чигиринщини – там теж є річковий порт «Адамівка» і його обласна влада теж задумала відновити. Але все це тільки чутки.
size="2">
Читайте также по теме