Що смажитимуть політичні кухарі під час виборів?

Отже, незважаючи на зволікання із фінансуванням, вибори в Україні все ж таки відбудуться. Принаймні, в цьому переконані майже всі вітчизняні політичні сили та політичні експерти.

Так, на думку політтехнолога, директора PR-группы Polittech Тараса Березовця, вибори відбудуться у будь-якому разі, але не 7 грудня. „Дата проведення виборів буде перенесена швидше за все на кінець січня або початок лютого” – впевнений політтехнолог.

До такої ж думки схиляються більшість політичних експертів.

Зокрема, речник Комітету виборців України Олександр Черненко впевнений, що зволікання вигідне всім політичним силам, бо до 7 грудня залишилося мало і партіям потрібно більше часу, щоб краще підготуватися до виборів.

„Очевидно, що дії БЮТ в судах, блокування початку виборчої кампанії в ЦВК увінчаються тим, що 7 грудня виборів не буде. Швидше за все з таким розкладом вибори відбудуться на початку лютого” – прогнозує фахівець

Усвідомлення неминучості дострокових парламентських виборів висуває на просте, але цікаве запитання: що ж цього разу українські політики пропонуватимуть своїм виборцям, щоб сподобатися їм? Які нові обіцянки чи технології застосовуватимуть? Свідками яких ймовірних сценаріїв політичної боротьби стануть громадяни України?

На думку директора Агенства моделювання ситуацій (АМС) Віталія Бали, маніпуляція свідомістю громадян – це найефективніша, та, ймовірно, єдина в Україні політтехнологія.

За його словами, навіть у давніші часи, коли люди, щоб вирішити якесь суспільно важливе питання, збиралися на майданах, цю роль відігравали «проплачені козачки», які вигукували прізвище конкретної людини, а натовп мимоволі це підхоплював: "він найкращий, він і буде у нас гетьманом".

«Сьогодні, замість «проплачених козачків» цю роботу виконують соціологи. Вони приписують великі рейтинги тому чи іншому кандидату, доносять їх до свідомості кожного виборця, публікуючи у засобах масової інформації. Психологічно кожна людина хоче бути переможцем, тому не дивно, що люди переважно голосують саме за тих, у кого найбільший рейтинг» – пояснює експерт.

Більш детально аналізує майбутню «агітаційну кампанію» політолог Тарас Березовець: «Це фактично перший тур президентських виборів, тому гасла не будуть абстрактними, наприклад як “скасувати депутатську недоторканість”. Гасла будуть чітко прив’язані до президентської кампанії: відповідно ми побачимо якийсь ремікс “Ющенко — Так!”, такі гасла, де будуть максимально персоналізуватися іміджі Тимошенко, Януковича та Ющенка»

На думку експерта, за сценарієм Віктора Ющенка, швидше за все буде створено блок його імені, у списку якого під першим номером буде сам Президент. Другим номером з 99% вірогідністю буде Арсеній Яценюк. Тому гасла цієї політичної сили концентруватимуться довкола іміджу Президента, — вважає Тарас Березовець.

Віталій Бала, вважає, що Віктор Ющенко у зверненнях до виборців буде експлуатувати тезу про те, що, мовляв, Блок Юлії Тимошенко та Партія регіонів збиралмися здійснити конституційний переворот, а Президент залишився єдиним клаптиком стабільності в країні. „Бо якщо Віктор  Ющенко знов говоритиме про НАТО та ПДЧ – це взагалі буде смішно” – переконаний фахівець.

Він також вважає, що сценарій Юлії Тимошенко передбачає гасла про те, що БЮТ і його уряд все робили, але їм усі заважали: як Президент так і Партія Регіонів.

"Юлія Тимошенко працюватиме в стилі: "вона — єдиний чоловік серед українських політиків”. У цьому їй допоможе трибуна Прем’єр-міністра, тобто це буде підкріплюватися господарськими показниками” — прогнозує Тарас Березовець.

Щодо сценарію політичної кампанії Віктора Януковича, Тарас Березовець запевняє, що той також вже визначився. „Дуже важливо те, що Янукович особисто очолює свій виборчий штаб. Останні виборчі кампанії, які очолювали то Клюєв, то Колесников, завершилися з  незадовільним результатом. Тобто з одного боку Янукович позиціонує себе як єдиного лідера, який бере на себе повну відповідальність, з іншого боку це вказує на те, що в його оточенні немає людей, яким він довіряє настільки, щоб дозволити вести свою виборчу кампанію” – пояснює експерт.

Політолог Віталій Бала вважає, що у регіоналів взагалі все просто: ”Партія Регіонів буде казати, що при них все було добре, а тепер подивіться — що сталося при цьому уряді”.

Загалом, експерти впевнені — політичні сили навряд чи здивують виборців якимись інноваціями у політичній рекламній кампанії у порівнянні із виборами 2007 року.

„Ми спостерігатимемо ті самі біг-борди, що й на минулорічних виборах, хоча ці рекламні кампанії будуть ще більш персоніфікованими. Що стосується дрібних політичних сил, які можуть не подолати прохідний бар’єр, вони скоріше за все, застосовуватимуть підкуп виборців” – вважає речник Комітету виборців Олександр Черненко.

З ним погоджується і Тарас Березовець: „Я не думаю, що в політичній агітації з’явиться щось нове. Єдине, що можна відзначити, так це вивчення американського досвіду БЮТом, в тому числі і робота з інтернет аудиторією. Саме за допомогою Інтернету, якщо пригадати, Барак Обама переміг Хілларі Клінтон”,- зазначив він.

 

Читайте также по теме