Спочатку була лінія…

Думка, слово, лінія, слово, думка. Довершене коло замкнулося. Але у цьому коловороті лінія стає чимось більшим, отримує колір і об’єм, перетікає із слів у художні образи і починає жити сама по собі, впливаючи на світ новим, тільки їй властивим чином. Саме цей принцип, гадаю, скоріше за все свідомо, зроблений основою й підгрунтям творчості молодого і, беззаперечно, талановитого українського художника Олександра Кудрявченка. Думки, спогади, відчуття й асоціації митця, втілені у світ його полотен можна побачити, й спробувати розшифрувати, на персональній виставці художника “Строфа та лінія”, що відкрилася днями у  галереї “Мистець” Київської спілки художників України.   /> decoding="async" alt="" src="/media/images/2009-6/IMG_0438_tn.jpg" />
У виставковій експозиції представлені картини, створені у рамках гранту Президента України для обдарованої молоді. Добірка робіт отримала назву “Строфа та лінія” не випадково, бо натхненна, зокрема, перлинами українських і світових поетичних скарбів.

Олександр Кудрявченко з 2005 року член Національної спілки художників України, представник київської школи монументального храмового живопису. У його творчому доробку — настінні розписи храму Святої Трійці у м. Остріг, у кафедральному Соборі Святого Архангела Михаїла у Житомирі та проект іконостасу у тому ж храмі, у македонському храмі Святої Трійці у місті Радовиш, розпис фасаду церкви Преподобного Олексія у Києві, численні ескізні проекти мозаїк та рельєфів. 

Живописний доробок молодого художника вже теж є доволі вагомим. Олександр брав участь у міжнародному пленері у Тіші (Польща), полотна Кудрявченка були представлені у паризькій галереї “Celine”, брали участь у художній виставці SNBA в Луврі. У 2002 році Олександр Кудрявченко став преміантом Паризького Осіннього Салону, відомого такими іменами, як Василь Кандинський та Анрі Матісс. 
decoding="async" alt="" src="/media/images/2009-6/IMG_0461_tn.jpg" />
Самого ж Кудрявченка порівнюють з нідерландським живописцем періоду Відродження Альбрехтом Дюрером. Йому, як і Дюреру, притаманна графічна манера письма, суперечку між малюнком та кольором у його полотнах виграє скоріше лінія. Барви ж, як і у Дюрера, стримує певний замисел і близький до математичного розрахунок. Подібно до дюрерівської “Меланхолії” з її “магічним квадратом”, роботи художника мають певну таємницю, несучи, водночас, світло людяності. 

Роботи Олександра Кудрявченка, представлені на виставці “Строфа та лінія”, викликають не лише інтерес, але й примушують роздивитися, замислитися. Художник доволі рідко, в акцентах, використовує гаму жовтих кольорів, натомість відверто привертає увагу червоний, що переходить з роботи у роботу. Але червоний Кудрявченка залежить від поєднання і саме у залежності від цього несе певне смислове навантаження: теплий поряд із золотавим колоритом людської шкіри у картині “Зупинка в пустелі”, він холоднішає і стає гостро болючим разом з яскравим синім у роботі “Полум’я. Бій під Крутами. Присвята”. Сум і мудрість линуть з полотна “Сковорода” разом з коричневими, жовтуватими, тепло-білими барвами сухоцвітів, польових трав, чортополоху, папороті. Картина поділена навпіл світом і темрявою, як день і ніч, як все у житті. На другій частині — глибина синьої прірви з темним плодом, схожим на гранат, на передньому плані. Полотно “Сон” примушує глядача зупинитися, і когось — згадати далеке минуле, когось — наповнитися мріями про можливе у майбутньому. На картині зображена молода жінка, що спить. А поряд із нею у таємничій пітьмі її майбутнє чи те, що вже живе у світі, немовля. Руде волосся жінки, яскраві квіти на простирадлі, сонячний жовтий навкруги її голови та теплі тони шкіри матері й дитини несуть спокій і створюють дивний контраст із глибоким темним фоном, схожим на тло картин старих майстрів. 

Виставка “Строфа і лінія” — лише один з перших кроків Олександра Кудрявченка на довгому творчому шляху. Представники Національної спілки художників, Київської організації спілки художників України, рідні і друзі, що прийшли на її відкриття, привітали художника із подоланням ще однієї творчої планки і побажали йому зростання у мистецтві. “Дуже приємно, що держава все-таки дбає про молодь, про молодих художників. Чудово, що ти отримав цей грант. Мені здається, що твоя виставка вдалася і грант ти повністю виправдав. Хочу тебе привітати з цим і побажати нестримного кохання до живопису”, — сказав у вітальному слові заступник голови Національної спілки художників України Петро Зикунов.  

 

Читайте также по теме