Як відомо, з 4 листопада набувають чинності нові тарифи на проїзд у столичному громадському транспорті. Київська влада вирішили підняти ціни з 50-ти копійок до 2 гривень у метро та до 1,50 гривні у тролейбусах, трамваях і автобусах. Таким чином, єдине, що ще залишалось в Києві “по кишені” пересічним громадянам, стало найдорожчим в Україні. />
Зміна тарифів на проїзд у у бік їхнього зростання зачепило всю країну. Наприклад, депутати Львівської міськради також ухвалили рішення про підвищення цін на проїзд у міському електротранспорті з 75 копійок до 1 гривні.
А подорожчання проїзду з 1 жовтня у Донецьку (з 50 копійок до 1 гривні), призвело до того, що навіть зазвичай найбільш завантажена лінія трамваю №1 сьогодні і у час пік не наповнюється й до половини.
В Одесі також планують підняти ціни до 1 гривні у громадському транспорті до кінця року. Але в цьому місті існує велика ймовірність блокування такого рішення громадськістю.
Кияни поки мовчать. Хоча, за словами голови Київради Леоніда Черновецького, від такого підвищення мають зазнати втрат лише приїжджі. Киянам він радить придбати проїзний на рік — і в такому разі для столичних жителів подорожчання пройде непомітно (річний проїзний на метро з розрахунку гривня на день коштуватиме 365 гривень, а проїзний у будь-якому наземному транспорті — 275 гривень). Таким чином київський голова хоче відокремити киян від заробітчан та гостей столиці, які замість проїзних користуються одноразовим квитком.
Втім, кияни всеодно незадоволені, що й зрозуміло. Жоден з опитаних кореспондентом Голос.UA на вулицях столиці мешканців не підтримав такого рішення.
Проте, економічні експерти бачать обґрунтованість такого заходу. За словами провідного аналітика інвестиційної компанії «Гейнсфорт» Євгенії Ахтирко, це підвищення є цілком зрозумілим: «У порівнянні з іншими містами України і навіть містами країн-сусідів Росії, Білорусі та Польщі, київський транспорт — найдешевший. 50 копійок — це найменша ціна». Експерт зазначила, що муніципальний транспорт майже у всіх містах є збитковим, і рідко сам себе окуповує, отже подорожчання рано чи пізно мало б відбутись. До того ж, оновлення рухомого складу наземного транспорту є ще однією з причин підвищення цін. Метро, за словами Євгенії Ахтирко, київській владі обходиться найдорожче, і подорожчання цього виду транспорту мало б відбутись першочергово.
Такої ж думки і начальник комунального підприємства "Київський метрополітен" Петро Мирошніков. За його словами, вартість поїздки у 50 копійок існує ще з 2000 року, і вже тоді, за його словами, метрополітен працював без прибутку. З того часу ціни підвищилися в середньому в десять разів, наголошує Петро Мирошніков, і сьогодні метро працює собі у збиток. До того ж будуються нові станції та оновлюються вагони, а для цього також потрібні гроші.
Йому заперечують депутати Блоку Юлії Тимошенко у Київраді. Нещодавно вони подали позив до Антимонопольного комітету України із проханням перевірити усі обґрунтування прийнятих КМДА рішень та визнати підвищення тарифів на проїзд недійсними. Адже, метрополітен і «Київпастранс» є монополістами у місті. Тоді як, на думку депутатів БЮТ, альтернативний засіб пересування містом — маршрутки — Київрада всіляко утискає.
Представники Блоку Кличка у КМДА стверджують, що таке підвищення може взагалі призвести до економічного колапсу в місті, вважаючи, що це рішення є незаконним. «Що робити киянам, які вже придбали проїзні на листопад? І на яких підставах вони мають купувати жетони по 2 грн. й атакувати каси метрополітену, щоб обміняти старі жетони за новим курсом 4:1? Такі дії мерії та метрополітену викликають більше запитань, ніж відповідей», — наголошують депутати.
Сьогодні стало відомо, що Антимонопольний комітет вже готовий оштрафувати підприємство "Київпастранс" на 1% щорічного прибутку, але не скасувати рішення про підвищення тарифів.
А 4 листопада, який в народі вже прозвали "чорним вівторком київського транспорту", неухильно наближається. І скоріше за все, кияни та гості міста змушені будуть платити більше.