В Україні вирішили зняти справжнє народне героїчне кіно, яке щонайменше претендуватиме на статус національного блокбастера. Щось на зразок знаменитих вестернів про ковбоїв, що колись були візитівкою Голівуду і з якими мільйони американців ототожнювали цілу героїко-романтичну епоху своєї історії… Заява амбітна, але цілком – реальна і здійсненна, — запевняють автори ідеї і представники оргкомітету з підготовки та зйомок фільму. В успіху майбутнього кіно впевнені чи не на сто відсотків, бо воно матиме суттєві відмінності від усієї іншої вітчизняної кінопродукції, яка у незначних обсягах, але все ж таки з’являється в українському кіновиробництві.
Головна складова успіху, за словами продюсерів майбутнього кіно Михайла Слабошпицького та Миколи Кульчицького, полягає в тому, ще це має бути якісний національний продукт, знятий за вітчизняним сценарієм і лише українськими кіномитцями. А от все інше – організація зйомок і подальшого кіно процесу, а також залучення коштів, здійснюватиметься за найсучаснішими голлівудськими технологіями. Власне, що стосується забезпечення повного обсягу необхідного фінансування майбутнього блокбастеру, вартість якого оцінено у 20 млн. гривень, — його основу мають скласти кошти, зібрані за принципом толоки по всій України та за її межами, де живе українська діаспора. „Сума, як для кіно не така вже й велика, особливо в порівнянні з бюджетами голлівудських блокбастерів, — вважає голова Національного союзу кінематографістів України Сергій Тримбач, — але її цілком достатньо, аби зняти в нашій країні кіно такого жанру за сучасними технологіями”.
Навряд чи такий оригінальний спосіб збору коштів міг мати місце на Дикому Заході… Але копродюсери запевняють, що підтримати цю ідею (яка ніби-то вийшла із народу) їх змусила безперспективність фінансового становища вітчизняного кінематографу, що не дозволяє знімати якісне кіно світового рівня. Власне, всенародний збір коштів, вже розпочато — повідомили члени оргкомітету і запевнили, що охочих вкласти власні кошти у створення першого національного українського блокбастера є чимало: це і окремі меценати і громадські організації, які готові підтримати ідею створення такого кіно. „Адже йтиметься не лише про фінансову підтримку першого всенародного українського кіно, а й усієї української культури, літератури, історії, мистецтва, тощо”, — запевняє М. Слабошпицький, водночас, пояснюючи, як будуть використовуватися народні гроші. „Ми плануємо, можливо, вперше в Україні повною мірою застосувати західні, голлівудські технології при створенні кіно. Будемо застосовувати тендерний принцип добору кадрів в знімальну групу, починаючи з режисера і акторів на провідні ролі. Також будемо на конкурсній основі обирати інвесторів та рекламодавців”.
А от сценарій, за яким зніматимуть кіно — поза конкурсом, оскільки за словами продюсерів, „сам матеріал є дуже цікавим, бо відповідає усім вимогам сучасного кіно : трохи історії, трохи містики, цікавий захоплюючий сюжет і яскраві герої”. Так само, поза конкурсом і його автор — відомий український письменник Василь Шкляр. Серед найвідоміших творів якого: „Тінь сови”, „Ностальгія”, „Ключ”, „Елементал”, „Кров кажана” та інші, які принесли В. Шкляру неабияку популярність та усі можливі призи і нагороди у вітчизняному книговиданні. Саме його останній роман „Залишинець. Чорний ворон”, над яким письменник працював аж 13 років і буде покладено в основу всенародного блокбастера. Варто зазначити, що одразу після виходу в світ в 2009 році, цей роман був визнаний українським бестселером, підтвердивши свою популярність у читачів ще й тим, що його „найбільше викрадали з книжкових магазинів”. У центрі роману — особиста людська трагедія, яка розгортається на тлі найдраматичніших сторінок української історії початку ХХ століття — Холодноярської республіки.
В. Шкляр є одним із сучасних українських письменників, чиї книжки читають найбільше, — це і має стати запорукою успіху сценарію,- переконані продюсери. До того, він вже мав досвід написання кіносценаріїв. Зокрема, кілька років тому письменник створив сценарій до фільму „Тарас Бульба” за власним перекладом однойменної повісті Миколи Гоголя, за яким польський режисер Єжі Гофман планував зняти художній фільм. Свого часу переклад Шкляра набув значного розголосу, бо його було зроблено з першого видання повісті, що як відомо, суттєво відрізняється від другої редакції, за якою зняв фільм російський режисер Володимир Бортко. Чому цей кінопроект залишився нездійсненним, наразі, невідомо – сам автор сценарію може хіба що припускатися різних версій і сподіватися на те, що друга його спроба прислужитися українському кіно буде більш вдалою.
Також В. Шкляр зізнався, що ідея створення кіно виникла у нього одразу після презентації роману „Чорний ворон”, появу якого дуже схвально сприйняла читацька аудиторія, тому він сподівається якнайшвидше закінчити роботу над кіносценарієм. „Я думаю, що початок зйомок продиктує динаміка збору коштів. Мені здається, що на 7-10 мільйонах можна починати знімати стрічку, — припустив письменник, — але на цей момент сценарій вже має бути готовий”.
Всі, хто є причетним до цього кінопроекту, наполягають, що в першу чергу це має бути якісний культурний продукт комерційного характеру, створений за допомогою найсучасніших технологій. Зокрема, безпосередній представник вітчизняного кінематографу С. Тримбач наголошує, що йдеться про зйомку національного фільму комерційного характеру: „В першу чергу треба робити класний фільм, орієнтований не стільки на фестивальний успіх,скільки на масову аудиторію. Я сподіваюсь, що робота над фільмом стане насправді народним проектом і зацікавить українських кінематографістів”, — зазначив він. Хто знає, можливо, з цього всенародного блокбастеру й розпочнеться ренесанс українського кіно, якщо, звісно, у народу ще залишатимуться гроші… />