Новости Экономика кодексбюджетизменения

Зміни бюджетного кодексу стосуються повноважень окремих інститутів, а не перерозподілу прибутків — експерт

base article image

Зміни, внесені парламентом до бюджетного кодексу, стосуються повноважень окремих інститутів, а не перерозподілу прибутків.

Таку думку висловив заступник директора Інституту світової економіки та міжнародних відносин Валерій Новицький у коментарі кореспонденту ГолосUA.

На запитання про те, кому вигідні, а кому невигідні прийняті зміни до Бюджетного кодексу, В. Новицький відповів наступне: “Я не сказав би, що у такі нормативні акти закладається перерозподіл вигод і доходів. Скоріше він пов'язаний з Податковим кодексом. Бюджетний кодекс має, скоріше, процесуальний характер, і зміни до нього стосуються повноважень окремих інститутів, а не змін перерозподілу прибутків”.

На думку експерта, минула влада безвідповідально ставилася до вдосконалення Бюджетного кодексу, на відміну від діючої, саме так можна пояснити той факт, що зміни до нього наразі прийняті парламентом так швидко.

“Кодефікація у бюджетній, податковій сфері потрібна. Доцільно скласти один документ, нехай і великий, але у результаті не буде внутрішніх суперечностей у законодавстві. Чому минулий уряд і минула влада цього не робила — це пов'язано з безвідповідальністю, я би так сказав. М'яко кажучи, значення цих інструментів недооцінювалося. Тому це є позитивний факт, що нинішня влада працює і над Податковим, і над Бюджетним кодексом. Це, дійсно, треба приймати”, - сказав він.

Разом із тим він зауважив, що у проекті кодексу містився намір впорядкувати міжбюджетні відносини. “У проекті Бюджетного кодексу було впорядковано повноваження місцевих бюджетів, із держбюджету до них було передано плату за держреєстрацію та сертифікацію, 50% деяких інших платежів, до них також було віднесено фіксований податок на доходи від підприємницької діяльності. Це мало певним чином підсилити місцеві бюджети”, - повідомив він.

Позитивним, на думку заступника директора Інституту світової економіки, є також те, що у законопроекті було зроблено спробу застосувати механізм середньострокового бюджетного планування та прогнозування.

Однак, за словами фахівця, зміни до Бюджетного кодексу України вносилися вже не раз, при чому часто вони носили технічний характер, тоді як і Податковий, і Бюджетний кодекси повинні відповідати не тільки на технічні запитання, а й повинні бути направлені на стратегічну перспективу. “Вони повинні бути узгоджені із довгостроковими пріоритетами соціально-економічного розвитку України”, - підкреслив Валерій Новицький.

Нагадаємо, сьогодні Верховною Радою України ухвалений у другому читанні і в цілому, як Закон, Бюджетний кодекс України. За це проголосували 245 народних депутатів.

І. Носальська
 

Загрузка...

Оставайтесь в курсе событий.
Подписывайтесь на нас в социальных сетях.