Новости Экономика пошлинанафтанпз

Введення мита на імпорт нафтопродуктів уповільнить розвиток українських НПЗ - експерт

base article image

 

Запровадження мита на імпорт нафтопродуктів наврядчи допоможе захистити українські нафтопереробні заводи(НПЗ).

Про це розповів спеціаліст “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн спеціально для українського тижневика.

Як розповів експерт, зараз ринок нафтопродуктів “на вухах”. Міністерство енергетики і вугільної промисловості звернулося в Кабмін із клопотанням запровадити мита на імпорт нафтопродуктів для захисту українських нафтопереробних заводів. “На перший погляд, усе правильно, вітчизняному виробнику треба допомагати. Проте пропонується, щоб власникам НПЗ, великим нафтовим компаніям допоміг... український автомобіліст, заплативши за нафтопродукти підвищену ціну. Натомість йому запропонують ще два роки поїздити на «нашому» бензині, надійно відгородивши від палива, що відповідає євростандартам”, - сказав він.

На переконання С. Куюна, погляд ініціаторів проекту “ширший і глибший”, але дізнатися про масштаб задуму важко, бо в паливно-енергетичному комплексі все відбувається в режимі підвищеної таємності. “Воно й не дивно: якщо ця “митна” ініціатива стане реальністю, розстановка сил на паливному ринку країни зміниться до невпізнанності”, - зізнався він.

Основна занепокоєність міністерства ( НПЗ) зводиться до того, що імпортні нафтопродукти надходять в Україну за демпінговими цінами, “в результаті чого вітчизняні виробники змушені знижувати переробку нафти і зазнають збитків”. Проте наведені міністерством і заводами дані показують, що, всупереч власній тезі про зниження виробництва, на практиці переробка нафти в останні три роки не падає. При цьому не можна не погодитися з тим, що серйозне зниження відбулося порівняно з 2007 роком — на 3,3 млн. тонн, або на 25%.

За даними міністерства (заводів), частка імпорту на ринку в останні роки стабільно перевищує 40%, а 2010 року очікується на рівні 45%. Проте зібрані з офіційних джерел дані свідчать про те, що лише 2008 року частка дизпалива досягла 50% (у листі — 55%).

Заводи пишуть, що із семи вітчизняних НПЗ три простоюють, а решта завантажені менш як на 25% і тому за сприятливої кон’юнктури зможуть значно наростити виробництво. Аналіз стану українських НПЗ ставить під сумнів це твердження.

“Річ у тім, що простої та низьке завантаження більшості НПЗ викликані не конкуренцією з імпортом, а жалюгідним технічним станом цих заводів. Завдяки “зусиллям” своїх власників, вони нині не в змозі випускати паливо, яке відповідає хоча б українським стандартам, не кажучи вже про європейські”, - розповів С. Куюн.

Як зазначив експерт, надії міністерства не мають під собою жодних підстав, тому що історія нафтопереробної галузі України та останні приклади показують зворотне: що сильніше держава “ізолює” свої підприємства від зовнішнього світу, то повільніше вони розвиваються. “Вкладати свої гроші ніхто не хоче”, - сказав він.

За матеріалами: Дзеркало тижня

Оставайтесь в курсе событий.
Подписывайтесь на нас в социальных сетях.