Проекти п'яти тунелів в Києві, які зараз почали будуватися і покликані в майбутньому зменшити кількість пробок в столиці, потребуватимуть інвестицій в не менше, ніж 350 млн євро.
Про це повідомила газета “Сегодня”.
Проект найдовшого тунелю на 7 км наразі вже майже готовий. “Він з'єднає Броварський проспект у районі станції метро “Лівобережна” з площею Перемоги. Проект зараз вже на стадії техніко-економічного обгрунтування”, — розповів директор “Київдормостпроекту” Володимир Воробйов.
Решта — в роботі: один з'єднає вулиці Фрунзе в районі пивзаводу “Поділ” з Чорновола, другий — електродепо “Оболонь” і Троєщину в районі вулиці Милославській (“Північний перехід”), третій — Дніпровську набережну з вулицею Богатирською і четвертий — міст Кірпи з Залізничним шосе в районі вулиці Кіквідзе (пролягатиме під ботсадом).
Щоправда, директор Інституту міста Олександр Сергієнко сумнівається, що так вдасться вирішити проблему пробок. “Щоб ці тунелі розвантажили вулиці, їх потрібно ретельно пов'язати з транспортною системою міста. Гаванський і Московський міст показали, що пробки нікуди не діваються — вони просто переміщаються на сусідні вулиці”.
Втілення ідей вимагає великих грошей. Вже з'явилися думки ввести за користування таким прискореним видом пересування плату. Мовляв, за кордоном у містах теж є платні зони. “Будівництво одного тунелю потребуватиме не менше 60 млн євро, а всі п'ять потягнуть на не менш ніж 350 млн. Потрібен буде інвестор. А він повинен повернути вкладені кошти”, — сказав нам пан Воробйов. З розміром плати не визначилися. “Вона не може бути більше 1-2 євро, інакше ними просто не будуть користуватися. Це скільки ж років потрібно, щоб їх окупити?”- зазначив пан Сергієнко.