Виборча кампанія у Львові ще не стартувала, проте уже наявні випадки застосування адміністративного ресурсу.
Про це йдеться у заяві депутатів міської ради Степана Будза та Лариси Малех, якою володіє ГолосUA.
Як зазначено у документі, перший такий випадок відбувся 24 серпня під час святкування Дня незалежності, коли голова Франківської районної адміністрації Наталія Федорович зняла з програми святкування виступ депутата Львівської міської ради Степана Будза.
Про звернення до виборців депутат домовився з організаторами попередньо, жодних підстав для відмови не було: С. Будз закріплений за Франківським районом, в цьому районі знаходиться його громадська приймальня, а право на звернення до виборців гарантується українським законодавством. Однак, повідомила Н. Федорович, у Львівській міській раді є шість депутатських фракцій, відтак виступатимуть або усі, або ніхто. При цьому, жоден інший депутат з аналогічним проханням до організаторів не звертався, запевнив С. Будз. Відтак під час урочистості виступила лише сама Н. Федорович та два священнослужителі.
Другий випадок, за словами депутата, трапився 25 серпня, коли під час зустрічі в районній адміністрації з заступниками директорів шкіл з виховної роботи Н. Федорович під загрозою звільнення заборонила директорам шкіл Франківського району давати дозвіл на відкриття громадських приймалень депутатам Львівської міської ради та народним депутатам України, а також потенційним кандидатам у депутати у приміщеннях закладів освіти. «Також пані Федорович заборонила давати депутатам слово під час вручення подарунків на святкуванні Першого дзвоника. Під час цього чиновник недвозначно натякнула, що право на громадські приймальні та виступ 1 вересня має винятково вона як голова районної адміністрації. Цілком імовірно, що такі кроки пані Федорович продиктовані наміром балотуватися у даному окрузі як кандидата у депутати за мажоритарною системою від партії «Пора», — наголосив депутат ЛМР.
На переконання депутатів, такі дії чиновника прямо порушують українське законодавство за низкою пунктів. Зокрема, порушено законодавство про звернення громадян та ст. 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно із якою територіальна громада має право проводити громадські слухання — зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування.
Крім того, згадані заборони перешкоджають виконанню депутату своїх обов’язків, оскільки згідно із ст. 10 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат зобов’язаний підтримувати зв’язок з виборцями, в тому числі методом особистого прийому.
«Хочемо наголосити, що законодавством України не передбачено ні заборон створювати громадські приймальні, ні право голови районної адміністрації видавати такі вказівки – усні чи письмові, а, відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.», — йдеться у повідомленні.
Л. Мицай />