У І кварталі 2010 року Держспоживстандарт України виявив 61 тис. порушень прав споживачів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг (робіт). Зазначені показники на 6 % більші за аналогічні показники 2009 року (57,7 тис.).
Про це повідомила прес-служба уряду.
Протягом звітного періоду було перевірено понад 11 тис. суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів. Порушення були виявлені у 89 %.
Із загальної кількості порушень відсутність своєчасної та повної інформації становила 43 %; реалізація товарів, робіт і послуг без відповідних супровідних документів – 44 %; виробництво й реалізація товарів, робіт і послуг, які не відповідають вимогам нормативних документів – 10 %; обман покупців та замовників – 1 %; реалізація товарів, робіт і послуг без видачі розрахункового документу, що засвідчує факт купівлі або надання послуг (товарного чи касового чека, квитанції тощо) – 0,7 %; порушення термінів виконання замовлень або/та умов договору (для підприємств, що надають послуги) – 0,5 %; відмова споживачу в реалізації його права під час придбання товарів неналежної якості – 0,2 %.
За звітний період перевірено якість та безпечність товарів, надання послуг на загальну суму понад 90 млн. грн. Упереджено придбання і використання населенням України неякісних продовольчих, непродовольчих товарів та послуг на суму близько 34 млн. грн. (38 % перевіреної продукції).
За результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто понад 9,3 тис. осіб, на яких накладено адміністративні стягнення на загальну суму майже 1,4 млн. грн. До підприємств, в яких виявлено порушення, застосовано адміністративно-господарські санкції на загальну суму понад 5,8 млн. грн.