Адміністративна реформа для України є досить вдалою та може бути дуже ефективною.
Таку думку висловив директор відділу Всесвітнього банку у справах України, Білорусі та Молдови Мартін Райзер на прес-конференції в Києві, передав кореспондент ГолосUA.
“Якщо держава проводить адміністративну реформу для того, аби тільки зекономити кошти — то з цього нічого не буде. Але, я думаю, що уряд насправді бажає зробити систему більш ефективною”, — наголосив М. Райзер.
При цьому М. Райзер зауважив, що для того, аби оцінити які саме бюджетні наслідки матиме адміністративна реформа для України, експерти Світового банку мають зрозуміти як саме вона проводитиметься. До того ж часу говорити про те “скільки коштувати адмінреформа” вони не мають змоги. Водночас, він підкреслив, що ця реформа передбачає під собою довгострокові плани. “Це реформа не є інструментом для вирішення проблеми дефіциту бюджету наступного року. Ця реформа має бути досить поступова і уряд, я вважаю, досить добре розуміє, що не можна просто взяти і звільнити працівників міністерств та відомств”, — наголосив він.
Водночас, старший економіст представництва Світового банку в Україні, Білорусі та Молдові Пабло Сааведра наголосив, що провівши адміністративну реформу, уряд матиме нагоду не тільки скоротити кількість чиновників, але й підвищити рівень заробітної плати для тих, які залишаться, що має в свою чергу підвищити й ефективність роботи держслужбовців. “Але це забере час”, — наголосив експерт.
Також, відповідаючи на запитання чи доцільно скорочувати чиновників та збільшувати кількість безробітних під час кризи, П. Сааведра наголосив, що адмінреформа не має на меті збільшити рівень безробітних, а “йдеться про зменшення бюрократизму”.
Нагадаємо, 9 грудня Президент України Віктор Янукович дав старт адміністративній реформі, підписавши Указ “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”.
Ця реформа передбачає суттєві зміни в структурі виконавчої влади. Всього визначено 6 типів центральних органів виконавчої влади: Міністерство, Служба, Інспекція, Агентство, незалежні регулятори і органи зі спеціальним статусом. З 112 органів центральної виконавчої влади створено 63. З них 16 міністерств, 28 служб, 13 агентств і 7 інспекцій.
Президент України рекомендував реформувати Кабінет Міністрів як в частині уряду, так і в частині Секретаріату, який забезпечує діяльність КМУ. З 36 до 18 зменшилась кількість членів Кабінету Міністрів. Кількість працівників КМУ (1174 особи) буде скорочено більш ніж на половину. Зміниться система управління міністерствами.
Вводиться посада керівника апарату – заступника Міністра. При цьому у Міністра залишається два заступники з політичним статусом.
При цьому також протягом наступних років буде скорочено кількість державних службовців у різних міністерствах та відомствах, а також на місцях до 50%.