Уряди Росії та України готують низку документів щодо кооперації у суднобудівній сфері.
Про це в інтерв’ю кореспонденту ГолосUA заявив відповідальний секретар Морської колегії при уряді Російської Федерації Олександр Балибердін.
Водночас чиновник не уточнив умови кооперації, відзначивши, що «ці документи зараз перебувають у стадії активної розробки». Але наголосив, що «нова політична ситуація дає новий поштовх нашій співпраці, адже й українські суднобудівники зацікавлені у замовленнях, й ми зацікавлені у застосуванні нових технологій на ваших верфях».
Балибердін визнав, що сучасне російське суднобудування є не конкурентоздатним на світовому ринку, де лідерські позиції посідають Китай, Корея та Японія. Серед причин – недосконалість схеми фінансування замовлень у галузі, через що корабели отримують дуже дорогі кредити, а також відсутність в Росії потужних суднобудівних заводів – за радянських часів вони були сконцентровані переважно в Україні. Тож зараз російські суднобудівники зробили ставку на малотоннажне, специфічне та високотехнологічне суднобудування – криголами, бурові платформи тощо. Аби повернути свої позиції у сфері великотоннажного суднобудування, Росія й намагатиметься використовувати українські потужності в обмін на свої технології. «Істрія нашої взаємної праці – вона підштовхує нас до цього. В нас одна інженерна школа, одні технології, й не використати це було б нерозумно», — сказав Балибердін.
Як повідомляв ГолосUA, раніше російська Об’єднана суднобудівна корпорація заявляла про намір включити до свого складу два українських підприємства галузі – миколаївське «Зоря-Машпроект», яке спеціалізується на виробництві турбін, та феодосійський суднобудівний завод «Море».
Д. Кляхін />