У випадку підписання договору про зону вільної торгівлі з ЄС вітчизняним виробникам доведеться змінювати близько 2 тис. назв продуктів, права на які належать європейцям.
Мисливські ковбаски, піца, коньяк і давно звичний українському споживачеві йогурт можуть вилучити з полиць магазинів. Це продукти, що виробляється в Україні, але запатентовані іншими європейськими країнами. На їхнє місце претендують підкопчені ковбаски, італійський пиріг, бренді і кисломолочний продукт.
Тотальний ребрендинг очікує Україну у випадку підписання договору про зону вільної торгівлі з ЄС. Проблема географічного ребрендигу виникла у 2005 році, коли у ЄС стартувала кампанія утвердження брендів за географією виникнення. Мінімум 35 європейських міст і провінцій вважають, що виробники з інших країн незаконно використовують їхні географічні назви: Бордо, Бургунь, Шаблі, Шампань, Коньяк, Граппа, Шеррі, Горгонзола, Моцарелла, Нефшатель, Рокфор. Європейці вважають, що історичні продукти, що виникли у певних географічних районах, мають особливі риси, які не можуть повторюватися при виробництві в інших країнах.
Крім виробників алкоголю, великий шок чекає рестораторів. Наступного року розглядатиметься заявка Італії щодо отримання ексклюзивного права на використання назви «піца». Запатентувати можуть не лише бренд «піца», а різні словосполучення з ним — італійська піца, піца пепероні і ще близько 25 назв, які італійці вважають своїм здобутком. />
За матеріалами газети «Дело»