Мінтрансзв’язку України ввело систему компенсації пасажиру, який їде в або з аеропорту країн ЄС, у разі відмови у перевезенні з боку авіакомпанії.
Про це йдеться в наказі міністерства №216 від 23 квітня, що затверджує нові правила повітряних перевезень пасажирів і багажу, якщо перевізник має намір мотивовано відмовити пасажирам у посадці на рейс, він зобов’язаний спочатку знайти добровольців, готових відмінити своє бронювання в обмін на винагороду.
Також, згідно наказу, перевізник зобов’язаний запропонувати пасажирові на вибір відшкодування вартості перевезення протягом 7 днів або зміну маршруту.
Згідно з новим наказом, якщо пасажири, згодні добровільно відмовитися від польоту, відсутні або їхня кількість не є достатньою, авіакомпанія має право відмовити пасажирові у перевезенні всупереч його волі.
У даному випадку передбачається компенсація пасажирові в наступних розмірах: 250 євро — при дальності польоту до 1,5 тис. км., 400 євро — для рейсів дальністю від 1,5 тис. до 3,5 тис. км., 600 євро — для рейсів дальністю більше 3,5 тис. км.
Водночас, сам перевізник може зменшити розмір компенсації наполовину, якщо пасажирові пропонується заміна маршруту перевезення до його кінцевого пункту альтернативними рейсами. При цьому допустиме запізнення пасажира в пункт призначення складає дві години на рейсах дальністю до 1,5 тис. км., три години — на рейсах дальністю від 1,5 тис. до 3,5 тис. км., чотири години — на рейсах дальністю більше 3, 5 тис. км.
Зі свого боку пасажир має право на компенсацію у разі відміни рейсу, проте перевізник зобов’язаний відшкодувати пасажирові витрати у тому випадку, якщо він не повідомив клієнта про скасування рейсу за два тижні до відправлення.
У Мінтрансі вирішили також, що авіакомпанія, яка відміняє або затримує рейс, повинна за запитом пояснити пасажирам підстави для подібних дій.
Водночас перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію, якщо він може надати підтвердження того, що відміна була викликана надзвичайними обставинами або непереборною силою.
Пасажири також мають право на компенсацію у разі затримки рейсу. Перевізник зобов’язаний надати пасажирам харчування і прохолодні напої, а також можливість зробити два безкоштовні дзвінки, відправити телекс, повідомлення факсом або електронною поштою у разі затримки рейсу на дві або більше години на відстань до 1,5 тис. км.; до трьох годин на відстань від 1,5 тис. до 3,5 тис. км.; до чотирьох і більше годин для решти рейсів.
Окрім того, пасажири мають право на компенсацію за зміну класу обслуговування. У цьому випадку, якщо перевізник розміщує пасажира в класі нижчому за той, що вказано в квитку, то протягом семи днів він зобов’язаний компенсувати йому 30% тарифу для рейсів дальністю до 1,5 тис. км., 50% тарифу для рейсів на відстань від 1,5 тис. до 3,5 тис. км., 75% вартості перевезення для всіх інших рейсів.
Як повідомлялося, 27 липня Європейська комісія схвалила злиття двох американських авіакомпаній United Airlines і Continental Airlines, внаслідок чого з’явиться найбільша в світі авіакомпанія.
За матеріалами: Кorrespondent.net, Інтерфакс-Украина