У березні Євросоюз опублікує перелік заборонених назв для продуктів харчування та алкоголю. Проте українські виробники алкоголю мають намір відстояти існуючі бренди.
В першу чергу, вони хочуть відстояти тривалий перехідний період на нові найменування, а, по-друге, залишити за собою право використовувати звичні споживачеві назви – «коньяк», «шампанське» та інші.
Минулого тижня в Массандрі відбулося засідання Української корпорації з виноградарства та виноробницької промисловості «Укрвинпром», на якому представники алкогольних компаній, міністерств аграрної політики, економіки і внутрішніх справ, департаменту інтелектуальної власності ухвалили рішення відстоювати свої права на використання назв алкоголю.
Наприклад, незабаром в Україні може бути заборонене повсюдне використання виробниками таких назв, як «шампанське», «мадера», «коньяк», «портвейн» та інш. Всього ж 5 березня буде оприлюднено більше 300 назв продуктів харчування.
Нагадаємо, що перейменування відомих алкогольних напоїв і продуктів харчування чекає на Україну у випадку, якщо вона погодиться на всі вимоги ЄС при підписанні договору про зону вільної торгівлі.
Вперше питання назв продуктів і алкоголю виникло в 2005 році. Саме тоді в ЄС почали затверджувати назви за географічним походженням. Найбільший ажіотаж виник навколо міцних напоїв. Так, на левову частку назв алкоголю претендують країни ЄС. Французи хочуть отримати монополію на «коньяк» і «шампанське», португальці відвойовують «портвейн», а поляки – «горілку».
За словами почесного президента ВАТ АПФ «Таврія» Олександра Сидоренка, необхідно буде готувати серйозні обґрунтування для відстоювання інтересів вітчизняних виробників.
«Це робота юристів, технологів, інженерів», — відзначає він. Як заявляють виробники, якщо продукція випускається за тими ж технологіями, що і в ЄС, то вона може не змінювати свою назву.
Виробники алкогольної продукції впевнені і в тому, що оскаржити назви шампанського, мадери, коньяку і портвейну їм вдасться. «У нас є вся технологічна база, підприємства мають свої досьє, за допомогою яких можна сперечатися за право називати свою продукцію звичними «мадера» і «портвейн»», — каже Сидоренко.
Позицію колег підтримує і президент Української торгівельно-промислової конфедерації Володимир Демчак. «Необхідно добитися або перехідного періоду в 30 років, або грошової компенсації для того, щоб донести до споживача нові назви алкоголю», — каже він.
За матеріалами: “Экономические известия”