Час відпочивати в Україні

Туризм є одним з найпопулярніших видів відпочинку, адже подорожуючи, люди пізнають світ – історію, культуру, звичаї своєї Батьківщини та інших країн. А отже, не лише відпочивають, а й збагачуються духовно. Україна, яка надзвичайно багата своєю історією, автентичною культурою та розмаїттям мальовничих куточків, є унікальною в цьому сенсі, а отже, повинна була б посісти одну з найвищих сходинок у світовому рейтингу туристичних напрямків. Втім тут, ми й досі пасемо задніх.  />   
Безумовно, за останні кілька років у туристичній галузі України відбулося чимало помітних змін: відкрилися тисячі туристичних фірм, сформувався вітчизняний ринок туризму, визначилися лідери серед провідних операторів і агентств, що працюють в туристичному сегменті, створилася відповідна інфраструктура, тощо… Але, все це стосується переважно зовнішнього туризму, а сама Україна для більшості іноземних туристів і досі залишається "terra incognita". Так чого ж не вистачає вітчизняному туризму, аби він став конкурентноздатним і приносив гідні дивіденди в державну скарбницю? І як привабити іноземців в нашу країну, якщо навіть у вітчизняних туристів її привабливість викликає неабиякі сумніви…

Посадовці Міністерства культури і туризму України основну проблему вбачають в недостатньому інформаційному забезпечення і представленні туристичного потенціалу України на міжнародному туристичному ринку. За словами першого заступника голови Державної службі туризму і курортів Ольги Соколової, на сьогоднішній день це дійсно велика проблема, адже презентація нашої країни не має необхідного рівня за кордоном : „Нам хотілося б, аби про Україну говорили всі і говорили лише хороше. Звісно, у нас ще вистачає проблем, — відзначила держслужбовець, — і послуги не такі ідеальні, як за кордоном, але ми активно працюємо над розв”язанням цих проблем”. 
 
Певні позитивні зрушення в цій справі намітилися ще минулого року, який був оголошений роком туризму і курортів в Україні і дав старт „Стратегії сталого розвитку туризму і курортів в Україні та інших заходів щодо підтримки туристичної галузі та діяльності курортів”. Загалом, за 2008 рік в індустрію туризму було вкладено майже 20 від обсягу інвестицій України ( це зовнішні і внутрішні інвестиції включно). В тому числі, відбулося залучення інвестицій у будівництво та реконструкцію об’єктів туристичної інфраструктури і створення сприятливих умов для розбудови туристичної галузі у регіонах. Туризм в Україні є одним з пріоритетних секторів і має усі підстави успішно розвиватися, зміцнюючи свій внесок в економіку країни.  
 

Цікаво, що ці прогнози є оптимістичними й на поточний рік, незважаючи на світову економічну кризу, яка не могла не вплинути й на вітчизняну туристичну галузь. Попри те, що в цілому відбулося незначне падіння показників, вітчизняні оператори сподіваються, що український туризм може навіть виграти від кризової ситуації у світі. Девальвація гривні робить Україну особливо привабливою для іноземних туристів, адже ціни для них знизилися в середньому на 40-50 %. Такі сподівання підтверджують і в Міністерстві культури та туризму України. За словами голови Державної служби туризму і курортів Анатолія Пахлі, „динаміка в’їздного туризму в Україні прогнозовано зростає. Так, у 2008 році до нашої країни завітало понад 25 мільйонів туристів, що на 15% більше, ніж позаминулого року, тоді як виїзних туристів, навпаки — поменшало на 20%. Цього року відбулося незначне падіння показників, але на фоні світової економічної кризи це не є критичним, — зазначив чиновник. — Отже, на часі питання популяризації внутрішнього потенціалу України, як привабливого місця відпочинку для вітчизняних і закордонних туристів.”  
 

Міністерство культури і туризму намагається задіяти усі можливі засоби для поширення туристичної інформації, яка має на меті зміцнення позитивного іміджу України, розкриття її історико-культурного і курортно-рекреаційного потенціалу, а також поширення нових можливостей відпочинку для туристів. Але, поки що це є певною проблемою: в Україні на сьогодні існує лише 47 інформаційно-туристичних центрів, яких недостатньо, аби задовольнити усіх туристів, котрі бажають отримати необхідну їм інформацію. За даними Держслужби туризму і курортів, до кінця 2011 року кількість таких центрів має збільшитися до 100 у різних регіонах і вони мають створити єдину потужну інформаційну систему, як це заведно в інших країнах, які мають позитивний туристичний імідж.  
 

Також за цей рік для презентації національного туристичного ресурсу було створено 105 туристичних регіональних маршрутів різних напрямків, які охопили майже увесь туристичний потенціал України. На часі – робота над 20-ма національними маршрутами, які мають бути презентовані до Євро 2012, і 30-ма панорамними турами, з якими можна буде ознайомитися через глобальну мережу Інтернет. Крім того, до кінця цього року буде розроблено 16 аудіоекскурсій. „Подібні заходи для України є новацією, – зазначив А. Пахля, — адже в світі це давно вже працює. На жаль, раніше ми були обмежені у коштах, але загалом в цьому році на реалізацію Державної цільової програми (підготовка до Євро 2012) в плані організації промоакцій передбачено 8 млн. 800 тис. гривень. 
 

Одним із напрямків промоції має стати і щорічний конкурс туристичної фотографії під назвою „Час відпочивати в Україні. Київщина туристична”, який було презентовано до Дня туризму і який має покласти початок всеукраїнському фотоконкурсу. Його було започатковано Асоціацією журналістів „Туристичний прес-клуб України” спільно з Державною службою туризму і курортів, комітетом з Національної премії України ім.Т. Шевченка та управлінням культури і туризму Київському облдержадміністрації. Результатом акції має стати випуск компакт-диску „Час відпочивати в Україні” , а перспективі — створення єдиного банку даних туристичної фотографії в мережі Інтернет. 

 

Читайте также по теме