ГолосUA
15:51 11/06/2009

Експерти закликають споживачів побільше скаржитися на неякісні товари

Причини частого придбання неякісних товарів українськими споживачами назвала Клавдія Максименко, керівник спільного проекту ЄС та Програми розвитку ООН “Спільнота споживачів та громадські об’єднання”.

Деякими з них, на думку експерта, є небажання читати список інгредієнтів на упаковці, із яких вироблений товар або продукт та поспіх при його придбанні.  

“Люди купують неякісний товар тому, що вони не звикли читати упаковку. Зараз досить жорстко контролюються зобов’язання виробника вказувати на упаковці повний склад товару. При чому один і той самий виробник може виготовляти нормальний товар, наприклад, сметану, або якусь “сметанку”, “згущений продукт” замість згущеного молока, у якому буде міститись пальмова олія, що буде зазначена маленькими літерами на упаковці, і вона буде коштувати дешевше. Треба бути пильними”, — наголосила експерт.

На думку Клавдії Максименко, споживачі самі повинні контролювати не тільки склад товару, а й термін його придатності і разом з виробниками несуть відповідальність за ситуацію, що складається. “На ринку не буде існувати те, чого не купують. Ніхто не може змусити споживача щось купити, йому можна тільки запропонувати. Якщо споживач погоджується і купує, це проблема. Звичайно, це будуть використовувати”, — вважає Максименко.

Не допомагає у вирішенні проблеми і низький рівень звернень громадян. “Не можна недооцінювати важливість споживчої активності, тому що декілька споживачів з офіційними зверненнями можуть зробити набагато більше, ніж будь-яка організація. В Україні існує закон про обов’язковість відповіді на звернення. Тому зареєстроване звернення від споживачів, а , краще, від групи осіб, не повинно залишитися без відповіді. Обов’язково має бути перевірка, мають бути накладені штрафи, мають бути певні зміни”, — підкреслила Ксенія Максименко.

І. Носальська

 

Читайте также по теме