ГолосUA
11:24 08/01/2011

Обсяг виробництва шампанського зросте, як і ціни на нього — експерти

 

 

Світовий ринок шампанського за 2010 рік виросте до 4 млрд. євро. Після дворічного спаду ціни знову ростуть, але галузь залишається однією з найбільш уразливих для кризи.

 

Такої думки дотримуються фахівці CIVC — Міжгалузевого комітету вин Шампані, пише Газета.RU.

 

Експерти прогнозують зростання цін і обсягів виробництва за підсумками 2010 року. Але масштаби підвищення не влаштовують виробників: скромне зростання не дозволяє активно нарощувати інвестиції.

CIVC обіцяє провідним виробникам ігристого вина в світі 8% збільшення обсягів продажів у порівнянні з минулим роком — до 315 млн пляшок. Також галузеві експерти бачать підстави для зростання цін, середня вартість пляшки шампанського за рік збільшилася на 10%. З урахуванням подорожчання обсяг світового ринку шампанських вин у грошах за підсумками 2010 року досягне 4 млрд. євро.

Самі виробники не розділяють оптимізму галузевих аналітиків з CIVC. «З початку 2009 року і до кінця грудня 2010 року ми спостерігали несприятливі цінові тенденції», — поскаржився в недавньому фінансовий директор французького виробника шампанських вин Laurent-Perrier інтерв’ю Етьєн Орье. Покращення цінової кон’юнктури для винних будинків він очікує тільки в наступному році.

Бізнес виробників шампанського одним з перших постраждав в період економічної кризи 2008-2009 років. До кінця 2007 року попит на продукти преміум-класу, особливо в Росії та арабських країнах, впевнено зростав, як і фінансові показники французьких винних будинків. Престижні марки, наприклад Roederer’s Cristal або Laurent-Perrier’s Belle Epoque, розліталися по ціні вище 100 євро за пляшку.

З появою перших симптомів кризи обсяги продажів скоротилися, виробники втратили можливість піднімати ціни: на тлі кризи і безробіття споживачі скоротили витрати й переорієнтувалися на більш дешеві бренди.

За даними CIVC, в кризовому 2009 році продажі провідних винних будинків упали на 9,1%, доходи виноробів скоротилися на 17%. Обсяг поставок у країни Євросоюзу впав на 17,4%, до 70,6 млн пляшок. Найбільше зниження споживання шампанських вин було зафіксовано у Великобританії, Італії та Іспанії. Експорт шампанського до країн, що не входять в ЄС, впав ще більше — на 25%, до 41,7 млн пляшок. Максимальне зниження споживання припало на США та Японію.

У Росії власне виробництво ігристих вин скоротилося приблизно на 10-15%, але обсяги імпорту не падали в період кризи.

На тлі зниження попиту виробники почали антикризовий демпінг: ціни на вино у великих роздрібних мережах Європи знижувалися. Бренд Hubert de Claminger в грудні 2009 року продавався у французьких гіпермаркетах Carrefour по 8,9 євро за пляшку.

За рік ситуація змінилася, виробники наполягли на підвищенні цін. В кінці 2010 року це ж вино продавали за 9,6 євро. «Хвиля великих знижок на преміальні сорти шампанського, що накрила супермаркети в 2009 році, навряд чи повториться і в будь-якому випадку не буде такою інтенсивною в цьому році. Напруга трохи спала », — радів виконавчий директор Lanson-BCC SA Бруно Пеллар.

Даніель Лорсон з CIVC обережний у прогнозах. «Відновлення продажів люксових товарів завжди відбувається повільно», — нагадав він.

 

  

 

 

Читайте также по теме