Президент України Віктор Ющенко відвідав державне підприємство «Авіаційний науково-технічний комплекс ім. О.К.Антонова».
Про це повідомили у прес-службі Президента.
Глава держави ознайомився з роботою підприємства. Він зокрема оглянув зал складання та зал динамічних випробувань і натурного макетування літаків. В одному з цехів заводу В.Ющенко також оглянув літак АН-148.
На зустрічі з трудовим колективом підприємства глава держави привітав робітників з Днем авіації, що святкувався минулої суботи.
«Сьогодні я хотів би передати вам найсердечніше слова вдячності від імені Української держави за ваш особливий труд. Ви дійсно достойно продовжуєте славетну роботу ваших попередників, які зробили колосальний внесок у світову авіацію», – сказав В.Ющенко. Він особливо відзначив славні традиції та визначні здобутки в галузі літакобудування АНТК ім.О.Антонова – адже за більш ніж шістдесятирічну історію конструкторське бюро заводу створило 22 типи і понад 110 модифікацій військових та цивільних літаків.
«Створені вами літаки встановили понад 500 світових і 261 національний авіаційний рекорд з вантажопідйомності, дальності та швидкості, переважна більшість з яких і досі не перекрита», – сказав Президент. Він окремо нагадав, що у серпні 2009 року наш надважкий літак АН-225 «Мрія» виконав перевезення моно-вантажу з Німеччини до Вірменії вагою 187,5 тонн — це стало світовим рекордом, що потрапив до Книги рекордів Гіннеса.
Нині, зазначив В.Ющенко, АНТК ім. О.К.Антонова володіє унікальною виробничою базою, науковими і технічними розробками — вже в незалежній Україні «поставлені на крило» АН-140 та АН-148, практично доведений до серійного випуску АН-70, пройшов глибоку модернізацію літак АН-124.
«Авіаційна промисловість є тим рушієм, який штовхає суміжні галузі до технологічних проривів та винаходів у всіх сферах економіки», – зауважив Президент. Водночас він визнав – нині галузь переживає нелегкі часи, зокрема у 2002-2008 роках були проблеми із фінансуванням Державної програми розвитку авіапромисловості – це призвело до значного скорочення виробництва літаків, зриву міжнародних контрактів, утворення значної заборгованості підприємств.
«По суті, ми стояли на межі втрати статусу країни, що має замкнений цикл виготовлення літаків», – констатував В.Ющенко.
У цьому контексті він нагадав, що торік на засіданні РНБОУ розглядався стан виконання Державної комплексної програми розвитку авіаційної промисловості України до 2010 року. А наразі вже здійснено ряд кроків на виконання прийнятого за підсумками засідання рішення Радбезу.
Він особливо відзначив той факт, що у квітні цього року було прийнято рішення про виділення коштів на зворотній основі для фінансового оздоровлення Харківського державного авіаційного виробничого підприємства, Київського державного авіаційного заводу «Авіант» та ДП «Завод 410 цивільної авіації».
«Я дуже хотів би, щоб ці кошти, виділені в дуже складні часи, не пропали і були ефективно використані», – сказав В.Ющенко, висловивши впевненість, що має йтися, насамперед, про оптимізацію фінансового стану підприємств.
Крім того, Президент нагадав, що в серпні 2009 р. з Росією підписано два міжурядові протоколи, які дозволять українським підприємствам авіагалузі відновити роботу над проектом АН-70. «У цьому питанні на сьогодні практично поставлено позитивну крапку», – сказав В.Ющенко.
«Харківському державному авіаційному виробничому підприємству та Київському авіаційному заводу «Авіант» у 2009 році виділено майже 82 млн. грн. для поповнення їхніх статутних фондів», – сказав В.Ющенко. Крім цього, з метою фінансування добудови літаків, харківському та київському авіаційним підприємствам надано можливість отримати кредити на суму відповідно 383 та 343 млн. грн.
Президент висловив переконання, що ці кроки дали можливість запустити авіаційну галузь, отримати нові замовлення авіабудівним підприємствам.
Серед необхідних заходів реформування авіаційної галузі Президент назвав убезпечення профільних підприємств від банкрутства, допомогу в оновленні їхніх виробничих фондів тощо; активніше входження на нові ринки; прискорення інтеграції українського літакобудування у світову авіапромисловість; спрямування додатково отриманих коштів у централізованому порядку на закупівлю через державну лізингову компанію вітчизняних літаків. «Це моя мрія – зробити цей проект. Починаючи з бюджету наступного року, знайти спосіб підтримки через центральний уряд, Укрексімбанк, лізингову вітчизняну компанію формування таких закупівель для внутрішніх потреб», – сказав Президент.
«Я переконаний у тому, що українська авіація продовжить успішно свій шлях підкорення неба. Адже в галузі працюють талановиті професіонали», – сказав Глава держави.
Президент вручив працівникам АНТК ім.О.Антонова державні нагороди. Нагороду зокрема отримав Генеральний конструктор підприємства Дмитро Ківа, який брав участь у створенні й очолював розробки практично всіх літаків «АНТОНОВ».